021-28425017

عنوان نویسی برای محتوا | راهنمای نوشتن عناوین پولساز

عنوان نویسی
آنچه در این صفحه می‌خوانید

عنوان تاثیرگذارترین عامل اولیه در قبول یا رد یک متن توسط کاربر هستند. وقتی برای جستجوی موضوعی خاص به گوگل مراجعه می‌کنید، این عناوین هستند که شما را ترغیب به کلیک کردن می‌کنند. اگر عنوان جذاب نباشد شما هم تمایلی به کلیک و مطالعه آن را ندارید. اینجاست که اهمیت عنوان نویسی برای محتوا بیش از پیش نمایان می‌شود. در این مطلب با بهترین راه‌های عنوان نویسی برای محتوا آشنا می‌شویم. اما بهتر است قبل از هر چیز چند نمونه عنوان خوب برای محتوا را مشاهده کنید.

چطور در 25 سالگی یک کارآفرین پولساز باشیم!

حقایقی از داروهای گیاهی که از آن بی‌خبرید!

نکات جالبی که در زمان خرید گوشی سامسونگ باید بدانید!

5 اشتباه مرگبار در زمان کاهش وزن!

یک مقاله خوب، عنوان خوب هم دارد

انتخاب عنوان مناسب برای محتوا باعث خوانده شدن آن می‌شود. اگر برای نوشتن زحمت بکشید، منابع مختلف را بخوانید و از تجربیاتتان استفاده کنید ولی عنوان نویسی را ندانید قطعا مخاطب زیادی نخواهید داشت. انتخاب عنوان دقیقا مثل انتخاب نام برای یک انسان مهم است. به طور مثال با شنیدن برخی از اسامی خانم‌ها یا آقایان، ناخودآگاه و فارغ از شناخت درونی از آن فرد، تصویر خوب یا بدی از او در ذهنمان شکل می‌گیرد که روی برقراری ارتباط با آن فرد نیز تاثیرگذار است. این تاثیری است که یک عنوان خوب یا بد روی متن شما خواهد داشت.

ویژگی بهترین عنوان برای محتوا

عنوان نویسی کاری است که باید با دقت زیادی انجام شود. اغلب افرادی که عنوان‌نویس قهاری هستند از دو عامل زیر برای عنوان‌نویسی استفاده می‌کنند:

  • نوشتن عناوین خلاقانه
  • نوشتن عناوین مفید (جذاب)

بهترین عنوان تاثیرگذارترین عنوان است. اگر دوعامل خلاقیت و مفید بودن را چاشنی عناوین مطالب‌تان کنید بدون شک متن شما برای مخاطب، جذاب و خواندنی خواهد بود. نکته مهم این است که هردو عامل ذکر شده در کنار هم معنی پیدا می‌کنند. به طور مثال انتخاب عنوان “رمز و رازهای فروش کتاب که به گوش شما نرسیده است” نمونه یک عنوان خلاقانه و مفید است. اما عنوانی مثل “راهنمای فروش کتاب” فاقد عامل خلاقیت است.

عنوان نویسی برای محتوا

انواع عنوان برای محتوا

بهتر است برای نوشتن عناوین از یک متر و معیار مشخصی استفاده کنید. ما در محوانت برای نوشتن عناوین از عبارت‌های کلیک‌خور استفاده می‌کنیم. در این بخش نمونه عناوینی که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید آمده است.

عناوین همراه با کلمه توصیفی

مثلا: زیباترین لباس مردانه، بهترین راه موفقیت، معروف‌ترین ابزار فروش و ….

عناوین همراه با کلمه وقتی که

مثلا: وقتی که گرفتار بی پولی شدید چه می‌کنید؟

عناوین همراه با  کلمه چرا

مثلا: چرا افراد ثروتمند راز میلیونر شدن را به کسی نمی‌گویند؟

عناوین همراه با کلمه تضمینی

مثلا: سئو کردن سایت در یک ماه تضمینی

عناوین همراه با کلمه رایگان یا جدید

مثلا: آموزش رایگان راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین

عناوین همراه با اعداد

مثلا: 10 شعار زیبا برای کلینیک پوست و مو

عناوین همراه با کلمه لیست

مثلا: لیست ضروری‌ترین تجهیزات سفر به کیش

عنوان نویسی برای محتوا

چگونه عناوین قدرتمند بنویسیم؟

عنوان نویسی کاری است که برای انجام آن باید وقت صرف کنید و فسفر بسوزانید. کار اشتباهی که بسیاری از نویسندگان انجام می‌دهند نوشتن عنوان در همان ابتدای کار است. باید تمرین کنید تا پس از نوشتن کامل متن به سراغ عنوان نویسی بروید. دقیقا شبیه به انتخاب اسم یک فیلم. اغلب کارگردان‌ها پس از اتمام مراحل فیلمبرداری و حتی تدوین، نام فیلم را انتخاب می‌کنند. این کار به شما زاویه دید و حق انتخاب بیشتری می‌دهد. اگر هنوز هم درگیر نوشتن عناوین خلاقانه هستید، از راهنمایی که در ادامه این بخش آمده است کمک بگیرید.

  • قصد کاربر از جستجو را بدانید: در جستجوی خرید کالا یا خدمات است یا می‌خواهد اطلاعاتی کسب کند؟
  • از عناوین کلیک‌خور استفاده کنید: به کاربردن کلیدواژه و مترادف‌هایی که جستجوی زیادی دارند در عنوان
  • از عناوین بحث برانگیز استفاده کنید: در نوشتن عنوان از چالش‌های پیش روی مخاطب‌تان کمک بگیرید
  • عناون سئو را فراموش نکنید: علاوه بر عنوان اصلی می‌توانید عنوان دیگری که سئو کردید را در این بخش قرار دهید

عنوان نویسی برای تولید محتواست نه فریب کاربر

در این مطلب متوجه اهمیت نوشتن عنوان خوب و روش‌های آن شدید اما در نوشتن عناوین فریبکارانه و دروغ پرهیز کنید. مخاطب شما موجودی زنده است و به ماهیت فریبکارانه عنوان و مغایرت آن با متن پی‌می‌برد. به یاد داشته باشید حفظ مخاطب بسیار مهمتر از جذب مخاطب به هر قیمتی است. برای نوشتن عنوان حدومرزی برای خود قائل شوید و به آن پایبند باشید. با این کار عناوینی که می‌نویسید در کنار جذابیت و خلاقیت، عنصر صداقت را نیز خواهند داشت.

مطالب مرتبط را بخوانید

5/5 – (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *