021-28425017

محتوای اینستاگرام | روش استفاده + سفارش آنلاین به نویسنده

محتوای اینستاگرام مهمترین جزء از اجزاء رشد یک کسب‌وکار اینستاگرامی است. روزانه صدها میلیون پست و استوری در اینستاگرام مثل عکس، فیلم، مطالب آموزشی، علمی یا سرگرم‌کننده و اخبار در دسترس کاربران قرار دارند. در ایران هم نزدیک به 35 میلیون کاربر در اینستاگرام فعال هستند. حالا تصور کنید که اگر کالا یا خدماتی برای فروش داشته باشید، آیا به راحتی قید این 35 میلیون کاربر را می‌زنید؟!
محتوا برای اینستاگرام یکی از مهم‌ترین ابزارها برای جذب مخاطب، شناسایی مشتری احتمالی، افزایش فروش، معرفی برند، کالا یا خدمات است. به همین خاطر نوشتن محتوای با کیفیت برای اینستاگرام می‌تواند سکوی پرتابی باشد برای کسب‌و‌کارهای شخصی و حتی بزرگ.

روش‌های کاربردی در تولید محتوای اینستاگرام

برای درج محتوا در اینستاگرام بهتر است یک برنامه‌ریزی درست داشته باشید. در ابتدا اهداف خود را روشن کنید. نیازی نیست در ابتدای امر خیلی حرفه‌ای باشید، فقط شروع کنید. بازخورد آن را در مخاطبان خود ببینید و براساس آن قدم‌های بعدی را بردارید. اگر مخاطب با محتوای شما ارتباط برقرار کند حتماً بازخورد خوبی به شما نشان می‌دهد. از این طریق می‌توانید بیشتر با سلیقه آن‌ها آشنا شوید.

هرچه قدر برنامه‌ریزی شما ساده باشد، اجرا کردن آن راحت‌تر است. پس به جای برنامه‌ریزی برای انجام دادن 20 تصمیم بزرگ در تولید محتوا، تنها 5 تصمیم کوچک و براساس اولویت را یادداشت کنید. مثل:

محتوای اینستاگرامی چقدر مهمه؟

با وجود تخصصی‌شدن کارها در دنیای پرسرعتی زندگی امروز، تولید محتوا در اینستاگرام مثل آشپزی است. اگر خودتان دست به کار شوید باید اطلاعات خوبی درباره مواد اولیه کسب کنید. رنگ و بوی آن‌ها را بشناسید. نحوه ترکیب‌کردن این مواد را بدانید. در نهایت با کمی چاشنی خلاقیت به یک وعده عالی سرگرم‌کننده می‌رسید. قطعاً مورد پسند مخاطب‌تان هم خواهد بود.

گاهی هم نیازی نیست که همه کارهای را به دوش به کشید و یک تنه از پس هفت‌خوان تولید محتوا در اینستاگرام گذر کنید. درست در همین لحظه‌هاست که چراغی در ذهن‌تان روشن می‌شود و زمزمه‌ای که می‌شنوید؛ برای تولید محتوا در اینستاگرام شما نیاز به کارشناسان توانمند، متعهد، و متخصص دارید. برای تولید محتوا در اینستاگرام نقشه راه و راهنمای حرفه‌ای که ما را در رسیدن به اهدافمان کمک کند و به نوعی باهم به موفقیت برسیم. پس کار را به کاردان بسپارید.

فراموش نکنید که این مثلث سه ضلع دارد، تجارت و کسب‌و‌کار شما، تیم تولید محتوای حرفه‌ای، مخاطب و مشتریان ماندگاری که از خدمات و محصولات شما رضایت دارند و در دفتر خاطرات ذهن‌شان شما را فراموش نمی‌کنند.

کپشن‌نویسی در محتوای اینستاگرامی

آنچه بعد از یک عکس خوب در ذهن مخاطب نقش می‌بندد شرح تصویر یا کپش (Caption) است. همان توضیحی که دلیل شما برای به اشتراک گذاشتن این تصویر است. یا یک شعر از شاعری مشهور. حتی دل‌نوشته شما دربارة یکی از محصولات برند خودتان.

ذهن‌تان را باز بگذارید و اجازه دهید خلاقیت میان افکار شما مثل یک عقاب تیزبین، نکته مهم عکسی که به اشتراک می‌گذاری را به کلمات تبدیل کند. خودتان باشید، صمیمی‌بودن، شوخ‌طبعی و صداقت به جذابیت متن شما کمک موثری می‌کند.

اهمیت کپشن‌نویسی در نوشتن هشتگ‌های متنوع البته مرتبط با محتواست. راهی‌ که برای معرفی شما به افرادی است که تا کنون نه در دنیای مجازی بلکه در دنیای واقعی هم آن‌ها را نمی‌شناسید. مخاطب شما شیفته ارتباط برقرار کردن است. نیاز مخاطب زمانی برآورده می‌شود که به او توجه کنید. شما می‌توانید با پاسخ‌دادن به نظرات و پیام‌ها، و بازخورد‌های مخاطبان در استوری، با افکار و سلیقه آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

برای الگوریتم اینستاگرام خیلی مهم است که کاربران آیا بر روی واژه بیشتر (More) در کپشن شما کلیک می‌کنند یا نه. اگر کلیک کنند و مطلب را بخوانند، این موجود هوشمند متوجه باارزش بودن محتوای شما می‌شود. این نقطه عطفی است برای نمایش دادن پست شما به تعداد بیشتری از کاربران، حتی اگر شما را در لیست مخاطبان خود نداشته باشند.