021-28425017

ساخت موشن گرافیک | سفارش موشن برای کسب‌وکار شما

موشن گرافیک (Motion Graphic) به معنای استفاده از تصاویر متحرک که از آن برای انتقال پیامی ویژه استفاده می‌شود. موشن‌ها امکان پخش ویدئویی دارند و می‌توان آن‌ها را به‌صورت آنلاین و آفلاین در وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای پخش ویدئو بر روی رایانه و موبایل نمایش داد. ساخت موشن گرافیک یکی از رشته‌های پرطرفدار هنرهای دیجیتال است و کاربردهای بسیاری دارد. در این مطلب با انواع، کاربردها و نحوه سفارش موشن گرافیک آشنا می‌شویم.

ساخت موشن گرافیک

انواع موشن گرافیک براساس کاربرد

موشن از نظر کاربرد، انواع فراوانی دارد. اما ابتدا بد نیست به تفاوت موشن و انیمیشن اشاره کنیم. موشن شباهت‌ زیادی به انیمیشن دارد؛ با این تفاوت که انیمیشن‌ها عموما داستانی کامل دارند که در آن‌ها به ویژگی شخصیت‌ها و اعمال آن‌ها پرداخته می‌شود؛ اما در موشن، شخصیت‌ها بدون پردازش و فقط برای انتقال پیام حضور می‌یابند. در ادامه کاربردهای طراحی موشن گرافیک را در بخش‌های مختلف بررسی می‌کنیم و برای سفارش موشن گرافیک هم فرم انتهای صفحه را آماده کردیم.

موشن برای سایت

اغلب وب سایت‌های ناموفق، به فقر محتوایی دچار شده‌اند. این فقر به دلیل نبود محتوای خوب و از آن مهمتر نبود تنوع محتوای است. موشن یک محتوای ویدئویی جذاب برای درج در وب سایت است. برای پویایی بیشتر وب سایت باید از انواع محتوا در آن استفاده کرد. موشن ویدئویی برای پر کردن خلع تنوع محتوایی در وب سایت شماست.

موشن برای اپلیکیشن

اپلیکیشن‌ها، علاوه بر محتوای متنی به محتوای تصویری و ویدئویی نیز نیاز دارند. موشن ایده محتوایی خوبی برای اپلیکیشن‌ها مخصوصا فروشگاه‌های اینترنتی است. معرفی محصول، نحوه خرید، شرایط گارانتی و موضوعاتی از این دست، دلیل خوبی برای داشتن موشن و درج آن در اپلیکیشن‌ است. با این کار محتوای جذاب برای مخاطب تهیه کرده‌اید.

موشن برای اینستاگرام

شبکه‌های اجتماعی فضای مناسبی برای درج محتوای ویدیویی هستند. موشن گرافیک هم نوعی جذاب از محتوای ویدیویی است که می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مثل، اینستاگرام، تلگرام و واتساپ استفاده کنید. با توجه به اینکه در چه بخشی فعالیت می‌کنید؟ می‌توانید از موشن برای انتقال مطالب استفاده کنید. 

موشن برای تبلیغات

در این روزها تاثیر تبلیغات ویدئویی صدچندان شده است. موشن به عنوان یک تبلیغ اثرگذار ویدئویی این امکان را به شما می‌دهد تا با پیام تبلیغاتی خود را در رسانه‌های پرطرفداری مثل: یوتیوب یا آپارات به نمایش بگذارید. در صورتی که یک موشن حرفه‌ای داشته باشید تاثیر آن در تبلیغات بسیار بالاست.

ویدئوهای رابط کاربری

بسیاری از نرم‌افزارها و حتی سیستم‌های عامل از این نوع از ویدئوها به عنوان مقدمه و آغاز راه‌اندازی برنامه استفاده می‌کنند. این نوع از موشن گاهی همراه با پیام‌هایی تصویری برای راهنمایی کاربران در مورد نحوه استفاده و راه‌اندازی است.

ویدئوهای تبلیغات محصول یا خدمات

مهم‌ترین و پرطرفدارترین نوع موشن است که از آن برای توضیح نیاز به یک محصول یا خدمات، نام برند، انواع و ویژگی‌های آن محصول یا خدمات استفاده می‌شود. این نوع از موشن می‌تواند با جذابیت‌های بصری و بدون نیاز به خواندن یک مطلب طولانی تبلیغاتی، باعث افزایش فروش شود.

لوگو موشن 

به این نوع از لوگوها لوگوموشن (Logo Motion) نیز می‌گویند. لوگو در معنای کلی یک نشانه گرافیکی است که می‌تواند در قالب یک سمبل، نوشتار یا ترکیبی از آن‌ها باشد. لوگوموشن‌ها همین ویژگی‌ها را در قالبی متحرک ارائه می‌دهند. بسیاری از برندها علاوه بر لوگوی تصویری از لوگوی متحرک نیز استفاده می‌کنند.

آیکون‌ موشن 

آیکون موشن نوعی از آیکون‌های متحرک برای سایت یا رسانه اجتماعی است که به مخاطب کمک می‌کند تا  پیام شما را به راحتی درک کند. برای افزایش جذابیت در سایت یا شبکه‌های اجتماعی‌تان می‌توانید از گزینه استفاده از آیکون موشن استفاده کنید تا در نهایت نرخ تبدیل سایت، اپلیکیشن‌ یا رسانه اجتماعی خود را افزایش دهید.

موشن توصیفی

یکی از رایج‌ترین راه‌های توصیف کسب و کارتان همین موشن گرافیک‌های توصیفی است. به کمک موشن‌های توصیفی می‌توانید برندتان را از طریق یک داستان جذاب براحتی برای مخاطبین توصیف کنید. ابتدا سناریوی کاملی تهیه کنید و بعد آن را به  قطعات خورد تقسیم کنید و در ویدئو بکار ببرید با این کار می‌توانید با مخاطبین خود ارتباط عاطفی برقرار نمایید.

موشن آگاهی‌رسان

بسیاری از سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و خصوصی برای فرهنگ‌سازی یا افزایش آگاهی عموم مردم و کاربران فضای مجازی نسبت به یک موضوع خاص از ظرفیت‌های موشن گرافیک استفاده می‌کنند. مانند موشن گرافیکی که در آن درباره اهمیت استفاده از یک روش برای حفظ سلامتی یا بهداشت سخن گفته می‌شود.

مزایای استفاده از موشن گرافیک

بسیاری از کاربران فضای مجازی و مخاطبان وب‌سایت‌ها فرصت یا حوصله خواندن یک محتوای متنی طولانی برای آشنایی با برند، محصولات یا خدمات شرکت‌های تولیدی و خدماتی را ندارند. حذابیت بصری موشن باعث جذب مخاطبان و دریافت پیام بدون نیاز به خواندن محتوای متنی می‌شود و شما در کوتاه‌ترین زمان می‌توانید به اهداف آگاهی‌رسان یا تبلیغاتی خود دست یابید. برخی دیگر از مزایای موشن گرافیک عبارتند از:

  • صداگذاری توسط گوینده‌های خانم و آقا
  • استفاده از موزیک‌های دلخواه
  • معرفی برند و اهداف آن
  • بازاریابی برای فروش محصول یا خدمات
  • تبلیغ یک محصول ویژه و جدید
  • نمایش لوگو به شکلی جذاب
  • هزینه پایین نسبت به انیمیشن و دیگر روش‌های تبلیغ ویدئویی
  • به‌کارگیری از بک‌گراندهای زیبا
  • استفاده از کاراکترها، شخصیت‌ها و عناصر جذاب
  • تنوع بی‌نظیر رنگ‌ها در موشن 

ابزارهای ساخت موشن

طراح و ادیت موشن کاری تخصصی است که باید توسط افراد آموزش دیده در رشته گرافیگ انجام شود. همان موشن گرافیک نقطه تلاقی چندین هنر و مهارت است که عبارتند از: طراحی بصری، پویانمایی، صداگذاری و برخی مهارت‌های رایانه‌ای و کار با نرم‌افزارهای مورد نیاز برای طراحی موشن گرافیک. 

برخی از نرم‌افزارهایی که در این رشته مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

  • Adobe After Effects
  • Adobe Premier
  • Autodesk Combustion
  • Autodesk Maya or 3DS Max
  • Apple Motion 3
  • Adobe Photoshop
  • Adobe Illustrator
  • Adobe Animate
  • Final Cut pro
  • Avid Xpress

در کنار این نرم‌افزارها، از اپلیکیشن‌های موبایلی هم برای موشن استفاده می‌شود. زمان و هزینه کمتر از ویژگی‌های ساخت موشن گرافیک با گوشی است. اپلیکیشن اینشات هم پرطرفدارترین ابزار موشن‌سازی روی موبایل است. برای اینکه روش پیاده‌سازی موشن با گوشی و برنامه اینشات را یادبگیرید آموزش انتهای این صفحه را بخوانید.

 

گویندگی موشن

گویندگی یا نریشن، بخش نهایی فرایند موشن‌سازی است. گوینده خانم یا آقا متناسب با فضای موشن، متن از پیش نوشته شده را با صدایی گیرا می‌خواند. استفاده از نریشن، کیفیت و اعتبار موشن را دوچندان می‌کند. برای استفاده از خدمات گویندگی کلیک کنید.

مهارت‌های مورد نیاز برای یک موشن گرافیست

موشن گرافی علاوه بر مهارت استفاده از نرم‌افزارهای مورد نیاز در این رشته نیازمند تجربه بالا در زمینه‌های: تبلیغات و بازاریابی، نوشتن محتوای متنی، توانایی نوشتن داستان و سناریوهای تبلیغاتی، دانش گرافیکی بالا و خلاقیت در زمینه‌های گوناگون است. موشن گرافیست باید بتواند ابتدا ایده‌های تصویری خود را روی کاغذ بیاورد و سپس از روی این طرح‌ها مدل‌های رایانه‌ای 3 بعدی بسازد. برخی دیگر از مهارت‌های مورد نیاز در این رشته را مرور می‌کنیم:

  • درک تئوری رنگ‌ها و خلاقیت در به‌کارگیری آن‌ها
  • آشنایی با روانشناسی رنگ‌ها
  • آشنایی با اصول انیمیشن و متحرک‌سازی تصاویر
  • درک تایپوگرافی
  • به‌روزرسانی مهارت‌ها
  • آشنایی با نمونه‌های جدید و موفق موشن
  • داشتن تفکر خلاق
  • داشتن سبک فردی

از موشن‌گرافیک در کجا استفاده کنیم؟

موشن‌‌ گرافیک در بخش‌های مختلفی کاربرد دارد و به نوعی نمی‌توان برای کاربردهای آن حد و مرزی تعیین کرد. هرکجا که احساس کنیم مخاطب ما ظرفیت پذیرش چنین محتوایی را داشته باشد، بدون معطلی باید به فکر انتخاب موضوع و طراحی یک موشن‌ باشیم. اگر شما هم از کاربردهای موشن آگاهی ندارید، به عناوین زیر کاملا توجه کنید:

موشن برای آموزش

داشتن تنوع در تولید محتوا موضوع مهم است که باید به آن توجه کنید. به طور مثال برای محتواهای آموزشی می‌توانید از موشن‌گرافی نیز استفاده کرده و با ساخت موشن آموزشی می‌توانید پیام‌های آموزشی موردنظرتان را به شکلی قابل فهم و کاربرپسند به مخاطب منتقل کنید.

موشن برای مناسبت‌

ساخت موشن در مناسبت‌های مختلف راهی برای انتقال پیام و برندسازی است. همه ساله در روزهایی مثل: روز مادر یا پدر و روز معلم یا مناسبت‌های مذهبی مثل: عاشورا و تاسوعا، فرصت مناسبی برای استفاده از موشن‌های مناسبتی است. برای موشن مناسبتی از محتوانت کمک بگیرید.

موشن برای تبریک

جذابیت پیام‌های تبریک جشن‌های ملی و مذهبی به کمک موشن‌ دوچندان خواهد بود. به طور مثال: برای تبریک عید نوروز به مخاطبان خود می‌توانید از یک موشن‌ جذاب استفاده کنید. فقط کافی‌ست تا سفارش موشن گرافیک را در سایت محتوانت ثبت کنید.

موشن برای محصولات

اگر محصولی برای فروش دارید باید بدانید که برای معرفی محصول راه‌های جذاب‌تری از متن و عکس و ویدئو هم وجود دارد. بله! استفاده از موشن‌گرافی معرفی محصول راهی برای تولید محتوایی جذاب است. برای سفارش موشن‌ فروشگاهی همین حالا با محتوانت تماس بگیرید.

موشن برای سایت

مهمترین کار بعد از طراحی و پیاده‌سازی وب سایت، معرفی آن به مخاطبان است. طراحی یک موشن گرافیک برای معرفی سایت به دیگران راه جذابی است که به وقت و هزینه کمی نیاز دارد. ما در مجموعه محتوانت این توانایی را داریم تا در مدت زمان کمی ویدئو موشن جذاب برای معرفی وب سایت شما طراحی و ارسال کنیم.

شرکت ساخت موشن گرافیک

برای ساخت موشن گرافیک باید از فرد یا گروهی متخصص کمک بگیرید, اما به دلایلی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم بهتر است کار را به یک شرکت با سابقه واگذار کنید.

داشتن اتاق فکر: به دلیل وجود پرسنل در یک شرکت موشن و برگزاری جلسات مختلف برای یک پروژه طراحی، تعداد عقاید مثبت و منفی بیشتر شده و باعث می‌شود تا طرح نهایی موشن پختگی کافی را داشته باشد.

طرف حساب بودن با یک مجموعه: اگر برای طراحی با یک مجموعه موشن کار در ارتباط باشید، دغدغه‌ای برای تحویل کار ندارید. برخلاف یک فریلنسر که ممکن است خود را متعهد به اتمام و تحویل کار نکند و منجر به پیگیری‌های وقت‌گیر از سمت شما شود.

حجم بالای پروژه‌ها: یک شرکت طراح موشن به طور مستمر درحال طراحی پروژه‌های ریز و درشت گرافیکی است و به همین دلیل با جدیدترین متد طراحی و سلایق مشتریان زیادی آشنا است که باعث پیاده‌سازی ایده‌هایی جذاب محتوایی می‌شود.

متخصصان موشن در مجموعه ما، خدمات موشن‌سازی را با بهره‌گیری از قوی‌ترین و به‌روزترین نرم‌افزارها انجام می‌دهند. همچنین شما می‌توانید از موشن در تایم‌فریم‌های گوناگون و متناسب با اهداف تبلیغاتی خود علاوه بر وب‌سایت، در شبکه‌های اجتماعی گوناگون مانند: اینستاگرام، یوتیوب، تلگرام، آپارات، واتساپ و لینکدین استفاده کنید.

 

اگر قصد دارید از ظرفیت‌های تبلیغاتی موشن بهره بگیرید، تیم مجرب محتوانت این کار را بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت برای شما انجام می‌دهند. برای آشنایی با هزینه ساخت موشن گرافیک در این مجموعه کلید کنید و این کار را به حرفه‌ای‌ترین‌های دنیای موشن بسپارید.

موشن گرافیک فوری

اگر برای آماده‌‌سازی موشن وقت کمی دارید، نگران نباشید. محتوانت شرایطی را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به چیزی که می‌خواهید برسید. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای تدوین فوری موشن گرافیک ، نباید طرح پیچیده‌ای داشته باشید تا طراح بتواند آن را در کمتر از یک روز پیاده‌سازی کند! بله، درست شنیدید، کمتر از یک روز کاری. پس در صورتی که فرصت کافی ندارید می‌توانید همین حالا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

قیمت موشن گرافیک + جدول قیمت

قیمت موشن گرافیک بر اساس معیارهای مختلفی تعیین می‌شود اما برای شفاف‌سازی این موضوع، سه تیپ قیمتی از انواع موشن را با سه قیمت متفاوت معرفی می‌کنیم. با مشاهده این سه نمونه موشن می‌توانید درک درستی از کیفیت پروژه نهایی داشته باشید. اگر سوالی داشتید با پشتیبان محتوانت مطرح کنید. لازم به یادآوری است که با هربار سفارش موشن گرافیک از محتوانت می‌توانید سناریویی اختصاصی و جذابی از ما هدیه بگیرید.

محدوده قیمت موشن گرافیک چقدر است؟

برای افزایش اثربخشی موشن گرافیک باید مطابق با نیاز و سلیقه خودتان و استفاده از نظر کارشناس محتوانت عمل کنید. قیمت موشن به عوامل مختلفی بستگی دارد اما برای اینکه بدانید محدوده قیمت موشن گرافیک چقدر است؟ لازم است تا بدانید این قیمت برای هر ثانیه در محدوده  40.000 تا 50.000 تومان متغیر است. برای درک بهتر تفاوت قیمتی می‌توانید سه سبک اشاره شده در زیر را مشاهده کنید. 

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

عوامل موثر بر هزینه موشن گرافیک

در اینجا 4 عامل تاثیرگذار در قیمت موشن گرافی را معرفی می‌کنیم

کارکتر آماده یا اختصاصی

استفاده از کارکترهای آماده باعث صرفه‌جویی در قیمت نهایی موشن می‌شود. اما استفاده از کارکترهای اختصاصی (کارکتر با پوشش، چهره یا اندام خاص) هزینه نهایی را به مراتب افزایش می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم متناسب با موضوع و بودجه‌ای که در نظر دارید، یکی از این دو را انتخاب کنید. همکاران ما برای انتخاب کارکترهای مورد نیازتان شما را راهنمایی می‌کنند.

المان‌های گرافیکی

هرچه‌ موشن‌گرافیک شما از امکانات گرافیکی بیشتری مثل پس زمینه، اجسام ثابت یا متحرک یا هر شیء دیگری برخوردار باشد، به همان میزان قیمت نهایی موشن گرافیک نیز بیشتر می‌شود. اگر قصد برندسازی دارید پیشنهاد می‌کنیم از المان‌های گرافیکی و اختصاصی مربوط به برند و کسب و کارتان استفاده کنید تا اثر بخشی کار به مراتب بیشتر باشد. 

سناریو نویسی

از آنجایی که ساخت موشن بدون سناریو کاری بی‌فایده است؛ توصیه می‌کنیم قبل از شروع کار یک سناریوی جذاب داشته باشید. اگر نوشتن سناریو با شما باشد، باعث کاهش هزینه موشن گرافیک می‌شود. اما ما در 90درصد پروژه‌ها از مشتریانمان می‌خواهیم کار سناریونویسی را به فردی متخصص واگذار کنند. سناریو قلب تپنده موشن است، صرف کمی هزینه کاری کاملا عاقلانه است.

صداگذاری حرفه‌ای

اگر کیفیت در اولویت شما نیست می‌توانید برای صداگذاری موشن از گوینده‌های عادی یا آماتور کمک بگیرید. در این شرایط هزینه موشن کمتر خواهد بود. اما در پروژه‌های با کیفیت و حساس پیشنهاد می‌کنیم تا از نریتورهای خوش‌صدا و باتجربه استفاده کنید. کارشناسان ما متناسب با موضوع موشن و درجه اهمیت آن برای شما، گوینده‌ مناسب را به شما معرفی‌ می‌کنند.

مزایای قیمتی موشن گرافیک در محتوانت

اگر درحال مطالعه این صفحه هستید، پس قیمت موشن گرافیک برای شما مهم است. علاوه‌بر شما، سایر مخاطبین این صفحه نیز همین دغدغه را دارند. به همین دلیل لازم است تا مزیت‌های رقابتی موشن‌‌سازی در محتوانت را با سایر مراکز مورد بررسی قرار دهیم. از آنجایی که موشن تنها شامل کارهای گرافیکی نیست، مقایسه هزینه موشن گرافیک در محتوانت با دیگر شرکت‌های فعال در این حوزه را باید با رعایت اعتدال انجام داد. در نظر داشته باشید ما در مجموعه محتوانت از دو تیم نویسنده و گرافیست برای ساخت موشن کمک می‌گیریم. 

  • قیمت منصفانه در مقایسه با کیفیت نهایی 
  • امکان ارائه تخفیف در تعداد بالا  
  • استفاده از گوینده‌های خوش صدای آقا و خانم بدون پرداخت هزینه مجزا
  • امکان پرداخت منعطف در پروژه‌های مداوم موشن 
  • تحویل پروژه با بالاترین رزولوشن بدون پرداخت هزینه اضافی

جدول قیمت موشن گرافی و ساخت تیزر تبلیغاتی

تعرفه موشن گرافیک 1403
موشن گرافی(سطح پایه)40.000 تومان به ازای هر ثانیه
ویدئو موشن45.000 تومان به ازای هر ثانیه
لوگو موشن35.000 تومان به ازای 5 تا 8 ثانیه
استاپ موشن با عکاسی50.000 تومان به ازای هر ثانیه

قیمت‌ها تقریبی هستند و قیمت دقیق هر کار پس از صدور پیش فاکتور مشخص می‌شود

سفارش موشن گرافیک حرفه‌ای

برای سفارش موشن گرافیک از فرم همین صفحه استفاده کنید. با پرکردن اطلاعات خواسته شده در فرم، به همکاران ما کمک می‌کنید تا اطلاعات کافی برای ساخت موشن داشته باشند. به طور کل فرایند سفارش موشن شامل 5 مرحله زیر است:

  • ارسال فرم درخواست موشن
  • بررسی فرم توسط کارشناس
  • برآورد قیمت و صدور پیش‌فاکتور
  • پرداخت هزینه و شروع پروژه
  • اتمام طراحی و تحویل پروژه

موشن گرافی نوعی متفاوت و پرطرفدار از تولید محتواست که به کسب و کارها کمک می‌کند تا با بودجه تبلیغاتی کم تاثیر بیشتری بر مخاطب داشته باشند. به همین دلیل سفارش تولید موشن گرافی به یک تیم حرفه‌ای راهی برای داشتن یک ویدیوی دوست داشتنی است!

سفارش آنلاین موشن گرافیک

سفارش آنلاین موشن گرافیک تجربه لذت بخشی است. شما به‌راحتی می‌توانید با پر کردن فرم بالای صفحه، درخواست خود را برای ما ارسال کنید. این آنلاین بودن کمک می‌کند تا اطلاعات کاملی در مورد نیازتان در اختیار کارشناس محتوانت قرار گرفته تا او با دید کاملی پروژه را نهایی کند. تکمیل دقیق فرم آنلاین به برآورد دقیق زمان و هزینه انجام کار کمک زیادی می‌کند.

سفارش تلفنی موشن

یک راه ساده برای عاشقان مکالمه صوتی! بله سفارش موشن گرافی از طریق تماس تلفنی. شما به راحتی می‌توانید از طریق شماره‌ تماس‌های محتوانت از شنبه تا 5شنبه با همکاران ما صحبت کنید و به رایگان هم مشاوره بگیرید و هم درخواستتان را ثبت کنید. این راه نه نیاز به اینترنت دارد و نه نیاز به پر کردن فرم. خیلی ساده و جذاب می‌توانید به جمع مشتری ما بپیوندید.

بهترین راه سفارش موشن گرافیک چیست؟

موشن راه ساده‌ای برای انتقال پیام‌های آموزشی از جمله معرفی وب سایت است. اگر سایتی به تازگی راه اندازی کردید یا نسخه جدیدی از وب سایت‌تان را رونمایی کردید بهتر است برای معرفی آن از این سبک محتوای ویدئویی کمک بگیرید. موشن سبکی جدید و جذاب برای تیزرهای تبلیغاتی است. مخصوصا برای تیزرهایی که قصد معرفی محصول یا خدمات را دارند. برای شروع می‌توانید فرم سفارش موشن برای سایت را پر کنید. ما در کوتاه‌ترین زمان یک تیزر مناسب با کسب و کار شما را آماده می‌کنیم تا مخاطبان از حاصل دسترنج شما لذت ببرند.

نمونه‌ موشن گرافیک مناسبتی
نمونه‌ موشن گرافیک معرفی محصولات و خدمات
نمونه‌ موشن گرافیک سرگرمی و آموزشی

5/5 – (49 امتیاز)

در حال حاضر درخواست زیادی برای محتوای موشن وجود دارد. خوشبختانه امروزه می‌توان با کمک گوشی هوشمند، انواع موشن را به راحتی طراحی کرد. از جمله برنامه‌های مناسب برای این کار می‌توان به فلیپا کلیپ (Flipa Clip)، پاور دایرکتور (Power Director) و کاین مستر (Kine Master) اشاره کرد. برای آشنایی با این برنامه‌ها و مزایای استفاده از آن‌ها، در این بخش با  شما خواهیم گفت که آیا ساخت موشن گرافیک با گوشی امکان‌پذیر است؟

ساخت موشن گرافی با گوشی موبایل

موشن گرافیک را می‌توان به عنوان بخشی از یک انیمیشن معرفی کرد که در آن عناصر بصری مختلفی مانند وکتورها، نمودارها و تصاویر شروع به حرکت می‌کنند. به کمک موشن می‌توانید با بیننده ارتباط برقرار کرده و مفهوم دلخواه را به او منتقل کنید. به همین خاطر است که از موشن برای انواع تبلیغات استفاده می‌شود.

استفاده از محتوای موشن مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش میزان فروش، بهبود سئو سایت، انتشار محتوایی جذاب در فضای اجتماعی و امکان اشتراک‌گذاری آسان آن اشاره کرد. تمام این موارد + نیز به اجرای موشن در مدت زمان کوتاه دست به دست هم داده‌اند تا حتی برای کوچک‌ترین کسب و کارها هم به ساخت موشن گرافیک با گوشی نیاز داشته باشید.

موشن گرافیک با گوشی

بهترین راهنما و برنامه‌های موشن‌سازی با گوشی

عده‌ای از افرادی که به دنبال تولید محتوای محتوای موشن هستند، ترجیح می‌دهند تا برای انجام این کار به سراغ تلفن همراه هوشمند خود و برنامه‌های مربوط به انجام این کار بروند. از جمله بهترین برنامه‌های موشن روی گوشی، پاور دایرکتور، کاین مستر و فیلپا کلیپ هستند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

بهترین موشن با اپلیکیش رایگان کاین مستر

از کاین مستر به عنوان یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین برنامه‌های ادیت موشن با گوشی یاد می‌شود. در عین سادگی رابط کاربری، در این برنامه امکان ویرایش فریم به فریم، ایجاد افکت‌ها و تم‌های جذاب و منحصر به فرد را دارید.

موشن گرافیک با گوشی

برای ساخت موشن با گوشی با استفاده از کاین مستر، باید بعد از نصب این برنامه، روی آیکون + کلیک کنید. در ادامه، وارد Media می‌شوید که در آن می‌توانید عکس یا ویدئوی مورد نظرتان را انتخاب کنید. برای دانلود موشن آماده هم می‌توانید وارد بخش Clip Graphics شوید. در نهایت، می‌توانید برای اضافه کرده لوگوی دلخواهتان هم از بخش Layer و Media استفاده کنید.

 اپلیکیشن پاور دایرکتور

یکی از حرفه‌ای‌ترین برنامه‌های موشن‌سازی با گوشی، پاور دایرکتور می‌باشد که برای دو سیستم عامل اندروید و iOS عرضه شده است. از جمله دلایل محبوبیت این برنامه می‌توان به فضای کاربری ساده و آسان، قابلیت ضبط و افزودن صدا و امکان ایجاد افکت‌های جذاب اشاره کرد.

برای کار با پاور دایرکتور، باید بعد از نصب این برنامه روی گزینه New Project کلیک کنید. در ادامه، برای ایجاد رنگ زمینه باید در بخش Image روی گزینه Color Board کلیک کنید. سپس با کلیک روی گزینه T می‌توانید متن متحرک دلخواه خود را بنویسید و آن را ویرایش کنید. در نهایت، می‌توانید با ایجاد لایه‌های مدیا، به پروژه موشن  خود افکت اضافه کنید.

موشن گرافیک با گوشی

اپلیکیشن Flipaclip

اگر به دنبال برنامه‌ای رایگان برای ساخت موشن گرافیک با گوشی هستید، فلیپا کلیپ گزینه‌ای مناسب برای شما خواهد بود. این برنامه امکان طراحی فریم به فریم را به شما می‌دهد و می‌توانید با کمک آن ایده دلخواهتان را به صورت کامل و دقیقا طبق آن چیزی که در ذهن دارید، پیاده‌سازی کنید.

برای استفاده از فلیپا کلیپ باید روی گزینه + که به رنگ قرمز است، در صفحه اول برنامه کلیک کنید. در ادامه و بعد از نام‌گذاری پروژه، باید از طریق بخش Choose Background پس زمینه دلخواهتان را انتخاب کنید. حال می‌توانید مطابق با نیاز خود به صورت فریم به فرم یک موشن عالی بسازید.

اپلیکیشن Inshot

بازاریابی ویدئویی یک استراتژی کاربردی برای معرفی محصولات و خدمات در کسب‌وکارهای مختلف است. یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های روی گوشی موبایل اینشات است. برای ساخت موشن گرافیک با اینشات از ابزارهای مختلفی استفاده می‌شود که اینشات یکی از آن‌ها است. موشن با اینشات روشی ساده، جذاب و کم‌هزینه برای بازاریابی و افزایش مشتریان به شمار می‌آید. برای استفاده از این اپلیکیشن کاربردی می‌توانید آخرین نسخه آن را از پلی استورهای مربوطه دانلود کنید. به یاد داشته باشید برای اینکه بتوانید از تمام بخش‌های آن استفاده کنید باید از نسخه پرو استفاده کنید.

اینشات؛ اپلیکیشن کاربردی برای موشن‌سازی

روش‌های مختلفی برای موشن‌سازی با گوشی وجود دارد که نرم‌افزار اینشات یکی از همین اپلیکیشن‌های پرطرفدار در تلفن‌ همراه است. مراحل موشن‌سازی با اینشات نسبتا ساده است و شما می‌توانید با توجه به چند نکته ظریف و کاربردی کیفیت محتوای تصویری خود را بالا ببرید و خود را از دیگران متمایز کنید. در ادامه با مهم‌ترین نکات برای طراحی موشن گرافیک با برنامه اینشات آشنا می‌شویم.

موشن گرافیک با اینشات

انتخاب تصاویر مناسب

شما در قدم اول باید وارد یکی از مراجع دانلود تصاویر مانند سایت پینترست شوید و تصاویر یا فایل‌های Gif مرتبط با موضوع مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از پیدا کردن تصاویر مناسب باید آن‌ها را دانلود کنید و به برنامه Inshot انتقال دهید.

مشخص کردن زمان ویدئو

پس از انتخاب تصاویر مناسب، شما باید مدت زمان مناسب برای اجرای محتوای تصویری با برنامه اینشات را مشخص کنید. توجه داشته باشید که ویدئوی مورد نظر باید مختصر و مفید باشد و بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیام شما را به مخاطبان منتقل کند.

سپس شما می‌توانید با ابزارهای مختلف شروع به ساخت موشن گرافیک در اینشات کنید. این برنامه کاربردی امکانات و ابزارهای فراوانی دارد و آشنایی با تمامی آن‌ها کمی زمان‌بر خواهد بود. سعی کنید کار خود را با المان‌های بصری ساده شروع کرده و به مرور از ابزارهای پیشرفته‌تر این برنامه استفاده کنید.

موشن با گوشی؛ راهی سریع اما نه‌چندان مطلوب..!

درست است که می‌توان با کمک اپلیکیشن‌های مختلف یک موشن گرافیک ساده اجرا کرد؛ اما کیفیت آن به هیچ عنوان با موشن‌های حرفه‌ای برابر نیست و اگر به دنبال چنین کارهای حرفه‌ای هستید، باید به سراغ متخصصین این حوزه بروید تا موشن‌هایی کامل و اثربخش بسازید. مجموعه محتوانت خدمات ویدیوهای موشن را با بالاترین کیفیت ممکن ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای دریافت خدمات از مجموعه ما، همین حالا با کارشناسان محتوانت تماس بگیرید.

سوالات متداول

ساخت موشن با گوشی رایگان است؟

اپلیکیشن‌هایی که برای این کار طراحی شده‌اند هم نسخه رایگان دارند و هم پولی. اما درکل این نوع موشن گرافی به مراتب از سایر روش‌ها ارزان‌تر است.

برای اجرای نرم‌افزارهای موشن روی گوشی چه سخت‌افزایری نیاز است؟

برای این کار گوشی شما باید اندروید 6 به بالا یا آی او اس 11 به بالا داشته باشد. حداقل رم برای اجرای موشن باید 4گیگابایت باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *