021-28425017

سناریو تبلیغاتی | سفارش سناریونویسی برای فروش بیشتر!

سناریونویسی یکی از مهمترین بخش‌های تولید محتواهای بصری است. در واقع نوشتن سناریو به این معنی است که وقتی می‌خواهیم محتوایی مثلا آموزشی تولید کنیم، چطور باید پیام محتوا را به مخاطب منتقل کنیم؟ یا با چه جزئیاتی باید به انتقال بهتر آن کمک کنیم؟ برای نوشتن یک سناریوی جذاب باید پرسونای مخاطب را در نظر بگیریم. ما در مجموعه محتوانت به کمک تیمی از نویسندگان با تجربه می‌توانیم در نوشتن یک سناریوی حرفه‌ای کمک حال شما باشیم. اما قبل از هر چیز بهتر است شما را با لزوم و مزایای نگارش سناریو آشنا کنیم.

سناریوی تبلیغاتی چیست؟

سناریوی تبلیغاتی نوعی داستان کوتاه است که برای تبلیغ یک محصول، خدمت یا برند خاص نوشته می‌شود. این نوع سناریوها بر اساس خط داستانی که قرار است محصول یا خدمتی را معرفی کند نگارش می‌شوند. به این شکل که دارای آغاز و پایان مشخصی هستند و قصد آگاه‌سازی مخاطب را دارند. در سناریوی تبلیغاتی، هدف اصلی معرفی محصول یا خدمت به مخاطب و ایجاد ارزش برای برند است. سناریوی می‌تواند در قالب تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، اینترنتی، یا حتی در محتوای ویدئوی به اجرا گذاشته شود. اگر سناریو روی چهارچوب مشخص و طبق استاندارد نوشته شده باشد، تاثیر زیادی در آگاه‌سازی و جذب مخاطب خواهد داشت.

نوشتن سناریوی تبلیغاتی چه تکنیک هایی دارد؟

شاید شما هم با شنیدن واژه سناریو یاد سینما یا تلویزیون بیافتید! اما سناریو بسیار فراتر از حوزه سینما و مخصوصا هنر است. به جرات می‌توان از سناریونویسی در تمام بخش‌های زندگی استفاده کرد، مثل تبلیغات. برای نوشتن یک سناریوی تبلیغاتی موفق، رعایت 4 اصل، حرف اول را می‌زند. در این بخش می‌خواهیم شما را با تعدادی از اصول سناریونویسی حرفه‌ای که توسط تیم محتوانت در پروژه‌ها اجرا می‌شود آشنا کنیم.

تعیین هدف سناریو

هدف از نگارش سناریو را مشخص کنید. قبل از شروع فرایند تولید محتوا باید از خودتان بپرسید چرا می‌خواهید این محتوا را تولید کنید؟ پشت پرده محتوای شما چه هدفی است. با پاسخ به این سوال می‌توانید با ذهنی باز شروع به نوشتن سناریو کنید.

تعیین مخاطب سناریو

برای تولید محتوا باید سناریو بنویسید و برای آن باید هدف مشخصی داشته باشید. به طور مثال در نگارش باید ویژگی‌های مخاطب خود را پیدا کنید و از آن برای نوشتن سناریو استفاده کنید تا محتوای شما جذابیت کافی را برای مخاطب داشته باشد. 

تعیین مقصد سناریو

مقصد نقطه‌ای است که قرار است سناریو به آنجا ختم شود. برای این باید نقطه پایان را تصور کنید. برخلاف بسیاری از سناریوهای سینمایی که پایانی باز را برای مخاطبشان در نظر می‌گیرند، شما باید پیامتان را (هرچه که هست) کامل به مخاطب منتقل کنید.

تعیین تمام جزئیات 

هدف از نوشتن سناریو، تعیین یک استراتژی برای جذابیت بخشیدن به محتواست. در نگارش این متن پراهمیت، باید به تمام جزئیات توجه کنید تا در نهایت، کلی را به وجود آورید که مخاطب براحتی با آن ارتباط برقرار کرده و آن را جزئی از خود بداند.

انواع سناریو نویسی در محتوا

سناریو نویسی تنها به حوزه سینما محدود نمی‌شود. بلکه هر بخشی از زندگی ما نیز یک سناریو لازم دارد. اما در حوزه تولید محتوا هم می‌توان از آن استفاده کرد. به طور کل هر نوع محتوایی که قصد تولید آن را دارید نیاز به سناریو دارد! در غیر این صورت محتوای شما خوانده، شنیده یا دیده نمی‌شود. شاید از خودتان بپرسید من محتواهای زیادی نوشتم که در هیچ کدام این موضوع را رعایت نکردم ولی بازدید خوبی بدست آوردند! این را بدانید که با این کار به محتوای‌تان ظلم کردید! چون از حداکثر ظرفیت آن استفاده نکردید. بدون شک با نوشتن سناریو می‌توانستید چندین برابر ترافیک جذب کنید. 

  • سناریو برای موشن گرافیک 
  • سناریو برای پادکست 
  • سناریو برای ویدئو
  • سناریو برای تیزر 
  • سناریو برای متن

سناریونویسی موشن گرافیک

برای ساخت موشن گرافیک نیاز به سناریو دارید. ما در محتوانت به شما کمک می‌کنیم تا سناریویی جذاب متناسب با موضوع و مخاطب خود داشته باشید. از طرفی برای ساخت موشن گرافیک نیز آماده ارائه خدمات تخصصی هستیم.

سناریونویسی پادکست

ساخت پادکستی با شنوندگان بسیار، مستلزم داشتن یک سناریوی جذاب است. قبل از سفارش پادکست باید به این موضوع توجه داشته باشید. نوشتن سناریو برای پادکست یکی از تخصص‌های نویسندگان مرکز محتوانت است.

سناریونویسی ویدیو و تیزر

ساخت ویدیو یا تیزر با هر موضوعی به سناریو نیاز دارد. این متن باید به تک تک جزئیات توجه کرده و راهنمایی برای ساخت ویدیویی پر مخاطب باشد. محتوانت مرکز تخصصی برای نوشتن سناریوی مناسب برای ویدیو و تیزر است.

سناریونویسی متن

شاید این عنوان را برای اولین بار بشنوید! بله، برای محتوای متنی هم سناریو لازم دارید. اگر از نویسندگان محتوانت کمک بگیرید، متنی در اختیارتان قرار می‌گیرد که جذابیت یک محتوای متنی را در دید مخاطب چندین برابر می‌کند.

سناریو برای شبکه‌های اجتماعی

تا به حال برای محتواسازی در اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی به مشکل برخوردید؟ به طور مثال ندانید چه محتوایی تولید کنید یا ایده‌ای برای این کار به ذهنات نرسیده باشد؟ محتوا بخشی جذاب در بازاریابی دیجیتال و راه ارتباطی قوی با مخاطب است اما باید توجه داشته باشید که بدون داشتن سناریو به سختی می‌توانید جذابیت محتوا را بالا ببرید. سناریونویسی در محتوا می‌تواند تاثیر آن را چند برابر کند. به همین دلیل قبل از ساخت محتوا باید سناریو داشته باشید. ما در مجموعه محتوانت آماده نوشتن سناریو برای شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام و یوتیوب هستیم. برای همین خدمات سناریونویسی در اینستاگرام، تلگرام و یوتیوب را راه‌اندازی کردیم تا خیالتان از جذابیت و تاثیرگذاری محتوا راحت باشد.

نوشتن سناریو ریلز

برای ریلز اینستاگرام سناریو لازم دارید؟ نگران نباشید، ما نویسندگان با تجربه‌ای داریم که سناریونویسی برای ریلز را با آمادگی کامل انجام می‌دهند.

نوشتن سناریو استوری

استوری اینستاگرام و تلگرام فضای مناسبی برای درج محتوا هستند. به همین دلیل سناریو نویسی برای استوری بخشی از خدمات ما در محتوانت است.

نوشتن سناریو یوتیوب

محتوا برای یوتیوب بدون داشتن سناریو عملا بی فایده است و باید قبل از هر چیز سناریو داشته باشید. برای سناریو نویسی در یوتیوب تماس بگیرید.

آموزش سناریو نویسی تبلیغاتی

یک تبلیغ، زمانی اثرگذار است که سناریوی قوی و خلاقانه داشته باشد. اگر با روش نوشتن سناریو آشنا نیستید اما دست بر قضا قصد نوشتن آن را دارید می‌توانید از آموزش‌ سناریو نویسی تبلیغاتی که در ادامه به صورت خلاصه ارائه شده، استفاده کنید. اما قبل از هر چیز باید مخاطبتان را به خوبی بشناسید. باید بدانید چه کسانی مخاطب تبلیغ شما هستند؟ چه نیازها و خواسته‌هایی دارند؟ چه چیزی آنها را ترغیب به خرید می‌کند؟ تا پاسخی برای این سوال‌ها نداشته باشید چطور می‌توانید رگ خواب مخاطب را دست بگیرید؟!

احساس نیاز ایجاد کنید

هر خریدی با احساس نیاز شکل گرفته است. این جمله به ما می‌گوید که اول از همه باید احساس نیاز را در مخاطب زنده کنیم. به طور مثال اگر مخاطب شما خانم‌ها یا آقایان چاق هستند، در این جا باید از عناوینی مثل “آیا می‌دانستید که خطر مرگ در افراد چاق 3 برابر بیشتر از سایر افراد است؟” یا به این شکل “آیا می‌خواهید تا شب عید 10 کیلوگرم لاغر شوید؟” استفاده کنید.

راهکاری برای نیاز مخاطب ارائه کنید

پس از احساس نیاز، نوبت به معرفی راهکار مناسب می‌رسد. محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید، باید به عنوان راه حلی برای پاسخ به نیاز مخاطب معرفی شود. مثلا اشاره کنید که دمنوش گیاهی ما، شما را به وزن ایده‌آلتان می‌رساند.

دلیلی برای این ادعایتان داشته باشید

در این مرحله، باید دلایلی ارائه کنید که چرا راهکار شما، بهترین راه حل برای نیاز مخاطب است.  مثلا دمنوش شما چرا و چطور باعث لاغری می‌شود. برای این کار باید مزایای محصول، ویژگی های منحصر به فرد آن، قیمت مناسب و یا ضمانت بازگشت وجه را در سناریو منعکس کنید.

مخاطب را دعوت به خرید کنید

در نهایت، باید مخاطب را به خرید محصول یا خدماتتان ترغیب کنید. برای این کار می‌توانید نحوه خرید محصول را به مخاطب توضیح دهید. مثلا بگویید که “برای خرید دمنوش لاغری می‌توانید از طریق وب سایت، رسانه‌های اجتماعی یا تماس با کارشناسان ما اقدام کنید”.

سناریو نویسی تبلیغاتی، یک مهارت ارزشمند برای افرادی است که در حوزه بازاریابی و تبلیغات فعالیت می‌کنند. با استفاده از نکات کفته شده، می‌توانید سناریوهای قوی و اثرگذاری بنویسید که به شما یا مشتریانتان در جذب مشتری و افزایش فروش کمک کند.

قیمت نوشتن سناریوی تبلیغاتی

سناریونویسی در هر قالبی که باشد، هدف از آن جذابیت بخشیدن به محتوا است. برای نوشتن سناریوی تبلیغاتی باید وقت زیادی صرف کرد تا محتوای تولید شده بهترین نتیجه را داشته باشد. از طرفی باید دانش کافی در این زمینه داشته باشید. اما در صورتی که وقت و دانش کافی در این زمینه ندارید می‌توانید با پرداخت هزینه، یک سناریوی کاملا جذاب را در زمان کوتاهی داشته باشید. نویسندگان مرکز محتوانت با تجربه چندساله در نگارش متون متعدد، به شما کمک می‌کنند تا با قیمت بسیار مناسب، یک سناریو برای پادکست، ویدیو یا موشن گرافیک ‌تان داشته باشید. اگر کنجکاو هستید تا قیمت سناریو نویسی را بدانید، باید با ما در ارتباط باشید؛ چون قیمت این خدمات ما بر اساس موضوع، محل استفاده و مخاطب، متفاوت است. 

نوع سناریوکاربرد قیمت
موشن گرافیککمک به گرافیست در ساخت موشن گرافیکتماس بگیرید
پادکستمشخص کردن داستانی که راوی باید بخواندتماس بگیرید
تیزر ویدیوییآماده‌سازی دیالوگ‌هایی تیزر ویدیوییتماس بگیرید
ویدیوی آموزشیآماده‌سازی دیالوگ‌هایی ویدیوی آموزشیتماس بگیرید

نمونه سناریوی تبلیغاتی

قبل از سفارش سناریو بهتر است چند نمونه سناریو تبلیغاتی را ببینید تا با قلم و سبک نگارش چنین متونی بیشتر آشنا شوید. با توجه به طیف مخاطب کسب‌وکار شما و رسانه‌ای که قصد سناریونویسی برای آن را دارید، سبک سناریو نیز متفاوت خواهد بود. در این بخش دو نمونه سناریو تبلیغاتی رایج را که توسط نویسندگان این مرکز نگارش شده، برای اطلاع شما درج کردیم. 

محتوانت؛ سایت سفارش سناریو

نوشتن سناریوی تبلیغاتی آن هم به صورت تخصصی کار هر فرد یا گروهی نیست. برای نوشتن سناریو باید تخصص و تجربه را در کنار هم داشت. متخصصان سناریو نویسی در مجموعه محتوانت، خدمات نگارش سناریو را با بهره‌گیری از تجارب چندین ساله خود انجام می‌دهند. شما می‌توانید با خیالی آسوده از این خدمات در منزل یا محل کارتان استفاده کنید. 

اگر قصد دارید از ظرفیت‌های ما بهره بگیرید، تیم مجرب محتوانت این کار را در بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت برای شما انجام می‌دهند. برای سفارش سناریو می‌توانید همین حالا فرم زیر را به رایگان پرکنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن سفارش شما را نهایی کنیم.

4.8/5 – (9 امتیاز)

2 پاسخ

  1. من میخوام یه تیزر تبلیغاتی از مجموعه خودم بسازم شنیدم که اول باید سناریو داشته باشم درسته؟

    1. بله درست شنیدید. بدون سناریو تبلیغاتی نمیتوانید پیام لازم را به مخاطب منتقل کنید. برای شروع فرم سفارش را پر کرده و منتظر تماس ما باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *