021-28425017

عکس برای محتوا + سفارش طراحی بهترین عکس

برای اینکه مطالب شما بیشتر دیده شوند و تاثیرگذار باشند باید از عکس مناسبی استفاده کنید. این عکس در کنار یک عنوان جذاب بر اهمیت متن می‌افزاید. در ادامه می‌خواهیم در مورد مزایای عکس برای محتوا و نحوه انتخاب یک عکس مناسب صحبت کنیم. در انتها هم می‌توانید فرم موجود در همین صفحه را پرکرده و ارسال کنید.

انواع عکس برای درج در محتوا

برای درج عکس در محتوا باید به این نکته توجه کرد که عکس‌ها به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم‌بندی می‌شوند. عکس‌های ثبات بی تحرک هستند و کم حجم ولی عکس‌های متحرک حجیم و پویا هستند. طراحان وب از لحاظ کاربردی به شما پیشنهاد خواهند داد تا از عکس‌های بی‌تحرک استفاده کنید. این نوع عکس‌ها به دلیل حجم کمی که دارند سریعتر لود شده و باعث افزایش ارزش متن نوشته شده میان موتورهای جستجو می‌شوند. از طرفی خزنده‌های موتورهای جستجویی مانند گوگل می‌توانند به‌راحتی متن و صفحه شما را ایندکس کنند. عکس برای محتوا مرحله مهمی از پروموت محتوای شماست.

دلایل اهمیت استفاده از عکس در مطالب سایت

عکس‌ها گویای همه چیز هستند

اگر در حال نوشتن متنی هستید که برای شما ارزشمند است حتما از یک یا چند عکس مناسب در آن استفاده کنید. عکس محتوا می‌تواند نقطه عطف نوشته شما باشد. اگر از عکس مناسبی استفاده نکرده باشید به طور حتم بازخوردی از آن نمی‌گیرید. قدرت یک عکس خوب را جدی بگیرید.

عکس‌ها برای شما خواننده جذب می‌کنند

حتما برایتان پیش آمده که برخی از مطالب موجود در وب را تنها به خاطر عکس جذابی که داشته‌اند مطالعه کردید، بدون آنکه از متن آن چیزی دستگیرتان شده باشد. عکسی که با دقت و گرافیک بالا طراحی شده باشد می‌تواند هر مخاطبی را فریب داده و مجذوب خود کرده تا نوشته شما را مطالعه کند.

عکس‌ها تایم اسپند را بالا می‌برند

به دلیل ویژگی سرگرم‌کننده‌ای که عکس‌ها دارند(البته اگر اصولی طراحی شده باشند، چون در غیر این صورت خسته‌کننده نیز خواهند شد) می‌توانند مخاطب را مدت بیشتری در صفحه نگهدارند و این باعث افزایش امتیاز معیاری به نام Time Spent (زمان صرف شده توسط کاربر در وب سایت یا اپلیکیشن) خواهد شد. معیاری که میزان زمان سپری شده توسط کاربر برای مطالعه را اندازه‌گیری می‌کند. هرچه این معیار بالاتر باشد نشان دهنده جذابیت متن نوشته شده برای مخاطب است.

عکس‌ها نواقص را پر می‌کنند

اگر مطلبی که نوشتید طولانی‌ست حتما باید به فکر درج عکس در آن باشید. چشم مخاطب شما در محتوای بدون عکس خسته خواهد شد. باید بعد از هر چند خط یا هر پاراگراف عکسی به کار ببرید تا چشمان مخاطب شما استراحت کوتاهی داشته باشد. این کار باعث ایجاد انگیزه در وی برای مطالعه ادامه متن می‌شود. از طرفی طراحی عکس به کمک تکنیک‌های جدید باعث دیده نشدن کاستی‌های متن شما خواهد شد.

چه نوع عکسی برای محتوا مناسب است؟

در الگوریتم‌های جدید، گوگل توانسته است به کمک هوش مصنوعی خود عکس‌های کپی را تشخیص داده و آن را از نتایج حذف کند. این کار همراه با جرایمی برای وب سایت کپی کننده خواهد بود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم به هیچ وجه از عکس‌های دیگر وب سایت‌ها استفاده نکنید و با کمی صرف وقت عکس اختصاصی طراحی کنید. اگر وقت یا دانش فنی ندارید می‌توانید از عکس‌های بدون کپی‌رایت استفاده کنید یا از یک متخصص بخواهید تا عکس مناسبی برای شما طراحی کند. سه ویژگی زیر مهمترین نکاتی است که یک عکس مناسب را از سایر عکس‌ها متمایز می‌کند.


تصویر با کیفیت اما کم حجم می‌تواند تاثیر زیادی روی جذب مخاطب داشته باشد. کیفیت تصویر نمادی از کیفیت محتوای نوشته شده است.

عکس برای محتوا باید ابعاد استاندارد و فرمت کم حجم داشته باشد. حجم زیر 200کیلوبایت و ابعاد متناظر 3:2  گزینه مناسبی برای عکس است.

کلیات عکس ساخته شده با مطلب نوشته شده باید همسو و هم‌معنی باشد تا مخاطب با دیدن عکس، متوجه موضوع آن شود.

نحوه انتخاب عکس

عکسی مناسب دربرگیرنده مفهومی از یک نوشته است. انتخاب عکسی غیرمرتبط با متن مطمئنا جز اثرات منفی تاثیر دیگری نخواهد داشت. در انتخاب عکس باید 3 نکته را رعایت کنید:

  • عکس انتخابی از نظر رنگبندی با رنگ سازمانی شما همخوانی داشته باشد.( در چنین عکسی از ترکیب رنگی لوگو کسب و کارتان استفاده کنید)
  • عکس انتخابی از نظر ابعاد و سایز دارای استاندارد باشد.(ابعات مناسب عکس 450*800 پیکسل و سایز مناسب نیز کمتر از 200 کیلوبایت است)
  • عکس انتخابی در مکان مناسبی قرار داده شود( بحز عکس اصلی که به نوعی عکس شاخص نیز نامیده می‌شود باقی عکس‌ها باید در میان متون و پاراگراف‌ها قرار بگیرند. بهتر است عکس مرتبط با هر پاراگراف را در بالای آن قرار دهید)

اگر بتوانید عکسی متناسب با محتوای تولید شده بیابید، بخرید یا طراحی کنید، باید راه درج آن را نیز بدرستی انجام دهید و عکس را در جای خود قرار دهید.

 

بهترین راه برای طراحی تصویر محتوا

بهترین راه برای طراحی عکس محتوا، اختصاصی بودن آن است. یعنی خودتان دست به کار شوید و یک یا چندین عکس مرتبط پیدا کنید که با یک تیر چند نشان را خواهید زد. این کار کمک بسیاری به سئو تصاویر شما خواهد کرد و احتمال ورود کابران از نتایج تصاویر گوگل را افزایش می‌دهد. از طرفی محتوای شما را حرفه‌ای و پراهمیت جلوه خواهد داد. چنین محتوایی از دید مخاطب کامل و جذاب است. 

اگر انجام چنین کاری برای شما سخت است و با ابزارهای گرافیکی این کار آشنایی ندارید می‌توانید در اولین فرصت با پر کردن فرم پایین صفحه، از محتوانت کمک بگیرید و سفارش طراحی تصویر محتوا بدهید. کارشناسان محتوانت به کمک نرم‌افزارهای گرافیکی مانند: فتوشاپ اقدام به ساخت عکس مورد نظر شما خواهند کرد.

مراحل طراحی عکس محتوا

سفارش ساخت عکس محتوا

اگر به دنبال عکس برای استفاده در محتوای خود هستید، می‌توانید سفارش ساخت یک تصویر مناسب را به‌راحتی ثبت کنید. اگر نیاز به تصویری خاص و با کیفیت دارید، می توانید با ثبت سفارش آنلاین، یک طراح گرافیک حرفه‌ای را در کنار خود داشته باشید. همین حالا برای خلق تصاویری شگفت انگیز و تاثیرگذار دست‌به‌کار شوید.

5/5 – (5 امتیاز)