021-28425017

بروزرسانی محتوای مفید در گوگل | 2023 را با رتبه جدید شروع کنید

بروزرسانی محتوای مفید
آنچه در این صفحه می‌خوانید

گوگل به صورت رسمی در تاریخ 14آذر 1401 نسخه بروزرسانی شده از الگوریتم‌های خود را با نام محتوای مفید (Helpful Content) تایید کرد. این بروزرسانی باعث بهبود الگوریتم‌های رتبه‌بندی خواهد شد. آپدیت محتوای مفید علاوه بر محتواهای انگلیسی، محتواهای سایر زبان‌های زنده دنیا از جمله فارسی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با این دستاورد جدید گوگل، همراه ما باشید.

بروزرسانی محتوای مفید چیست؟

به‌روزرسانی محتوای مفید گوگل به دنبال حذف محتوایی است که صرفا برای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو نوشته شده است و به  مخاطب کمکی نمی‌کند. گوگل در خصوص این بروزرسانی گفت: این به روز رسانی به شما اطمینان می‌دهد که محتوای کپی و با کیفیت پایین در صفحه جستجو رتبه بالایی ندارد. بنابراین اگر محتوایی را برای افزایش بازدید و ترافیک موتورهای جستجو می‌نویسید، ممکن است تحت تأثیر این نوع به‌روزرسانی قرار بگیرد.

 

بروزرسانی محتوای مفید

 

حقایقی در مورد بروزرسانی محتوای مفید

از آنجایی که از زمان این بروزرسانی مدت کوتاهی گذشته است اطلاعات دقیقی از آن در دسترس نیست اما در ادامه این مطلب یکسری حقایق در مورد آن را با هم مرور می‌کنیم:

هدف از این آپدیت محتوای مفید چیست؟

هدف این بروزرسانی افزایش آگاهی مخاطبان با استفاده از محتوای مفید است.

این بروزرسانی در کجا اجرایی شده است؟

این بروزرسانی در حال حاضر فقط روی جستجوگر گوگل تأثیر می‌گذارد و درسرویس‌های دیگر از جمله گوگل دیسکاوری تاثیری ندارد.(البته در آینده ممکن است شرایط تغییر کند)

آیا وب سایت خطا کار پنالتی می‌شود؟

گوگل اشاره‌ای به پنالتی نکرده است اما به نظر می‌رسد این بروزرسانی برای سایت‌هایی که تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند جریمه‌ای در نظر می‌گیرد. (کاهش رتبه تمام صفحات سایت یکی از این جریمه‌ها است)

تاثیر این بروزرسانی در کدام بخش است؟

از آنجایی که این بروزرسانی یک الگوریتم SiteWide است، بنابراین کل سایت تحت تأثیر نتایج خوب و بد این بروزرسانی قرار می‌گیرد.

چه موضوعات محتوایی تحت تاثیر قرار می‌گیرند؟

هنوز به درستی مشخص نیست که چند درصد از نتایج جستجوی گوگل تحت تأثیر این بروزرسانی قرار گرفته‌اند، اما از شواهد و مصاحبه‌های مدیران گوگل مشخص است که این بروزرسانی روی محتواهای آموزشی، سرگرمی، خرید و محتوای مرتبط با فناوری بیشتر احساس خواهد شد.

 

بروزرسانی محتوای مفید

 

محتوای اول مردم (Human First) بنویسید

تمرکز بر محتوای اول مردم (محتوای که برای ربات‎‌‌ها نوشته نشده باشد) مدتی است که توسط سئوکاران و تولیدکننده‌گان محتوا مورد توجه قرار گرفته است. بروزرسانی جدید گوگل به عنوان پاداشی برای این افراد در نظر گرفته شده است.

آیا محتوای شما یک محتوای مفید است؟

برای بررسی اینکه محتوای سایت شما قابلیت تبدیل شدن به یک محتوای مفید را دارد یا نه می‌توانید از چک لیست زیر استفاده کنید.

تخصصی بودن محتوا را چک کنید: آیا محتوای شما به وضوح تخصص و عمق دانش شما را نشان می‌دهد؟ (برای نمونه، تجربه استفاده از محصولی خاص یا رفتن به مکانی خاص را با مخاطبتان در میان بگذارید)

هدف‌دار بودن محتوا را چک کنید: آیا محتوای شما باعث می‌شود تا مخاطب پس از مطالعه آن، اطلاعات کافی کسب کند و به هدفی که داشته برسد؟

لذت بخش بودن محتوا را چک کنید: آیا کسی که محتوای شما را می‌خواند احساس می‌کند که تجربه رضایت بخشی داشته است؟ اگر این طور نیست باید در محتوای نوشته شده تجدید نظر کنید.

تولید محتوای مفید را جدی بگیرید

حالا که بروزرسانی جدید گوگل بسیاری از کسب و کارهای ریز و درشت را در تکاپوی تولید یک محتوای مفید قرار داده است، پیشنهاد می‌کنیم یک بررسی کلی روی تمام محتواهای سایت‌تان داشته باشید. بدون شک محتواهایی را پیدا می‌کنید که نیاز به بروزرسانی یا حتی بازنویسی مجدد داشته باشند. تولید محتوا بخش مهمی از فرآیند دیجیتال مارکتینگ کسب و کار شماست. ما در مجموعه محتوانت به کمک نویسندگان مجرب آمادگی تبدیل محتوای غیر مفید به محتوای قهرمان را داریم.

مطالب مرتبط را بخوانید

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *