021-28425017

رپورتاژ آگهی چیست؟ سئو یا روابط عمومی دیجیتال

آنچه در این صفحه می‌خوانید

رپورتاژ آگهی؛ بیلبورد همیشگی کسب‌وکار شما است. رپورتاژ آگهی‌، به عنوان یکی از موثرترین راه‌های دریافت بک‌لینک از سال‌های دور در دنیای وب حضور فعال داشتند، حتی قبل از سئو!

این نوشته‌های تبلیغاتی در ابتدا با هدف معرفی برند یا تعامل با مخاطبان رسانه‌های پرطرفدار تولید می‌شدند. اما با ترندشدن SEO به‌عنوان یک روش بازاریابی مؤثر در سال‌های اخیر، مفهوم رپورتاژ آگهی دچار تغییر شده است.

رپورتاژ آگهی بهترین راه حضور در فضای وب

در این مطلب می‌خواهیم به سوال رپورتاژ آگهی چیست پاسخ داده و یک چالش ذهنی را برای همیشه حل کنیم؛ رپورتاژ آگهی ابزاری برای موفقیت در روابط عمومی دیجیتال به شمار می‌آید یا فقط راهکاری برای دیده‌شدن در دنیای سئو است؟

به شما اطمینان می‌دهیم با مطالعه این مقاله با اهمیت رپورتاژ آگهی آشنا شده و می‌توانید از این ابزار موثر در کسب‌وکار خود بهره ببرید. در پایان هم یک راهکار موثر برای طراحی کمپین‌های رپورتاژ آگهی را به شما معرفی می‌کنیم.

رپورتاژ آگهی چیست؟ یک تیر و صد نشان

رپورتاژ از کلمه فرانسوی Reporting به معنای گزارش یا آگاهی‌دادن به‌دست آمده است. رپورتاژ آگهی‌ها متون کوتاه یا بلندی هستند(بسته به موضوع) که با هدف افزایش آگاهی یا آموزش یک موضوع مشخص نوشته می‌شوند.

این دسته از مقالات نه در سایت ما، بلکه در سایت‌های پربازدیدی منتشر می‌شوند که مخاطبانشان با مخاطبان ما همپوشانی دارند. برای مثال فرض کنیم که ما فروشنده لوازم آرایشی هستیم، طبیعتاً بخش زیادی از مخاطبان ما را بانوان هستند.

آشنایی با مزایای رپورتاژ آگهی

انتشار یک محتوای جذاب و کاربردی با هدف معرفی خدمات و محصولات در سایتی با موضوع سبک زندگی، سلامت و زیبایی که مخاطبان آن بانوان هستند، یک فرصت ایده‌آل خواهد بود. با تنوع سایت‌های موجود در وب‌فارسی، برای هر کسب‌وکار می‌توان تعداد زیادی سایت مناسب انتشار رپورتاژ آگهی پیدا کرد و با انتشار محتوا به تبلیغ و معرفی کسب‌وکار پرداخت. اما این همه مزیت‌های رپورتاژ آگهی نیست.

دو ویژگی اصلی در رپورتاژ آگهی‌ها وجود دارد که آن‌ها را به انتخاب اول متخصصان سئو برای بهبود رتبه سایت تبدیل کرده است؛ امکان لینک‌دهی به صفحات مختلف سایت و برندسازی در بدنه محتوا.

البته دقت داشته باشیم که رپورتاژ تنها ابزار موفقیت در سئو نیست و تنها درصورتی می‌تواند به عنوان یک عامل موثر باشد که دیگر فاکتورهای سئو یعنی استانداردهای کدنویسی و تولیدمحتوای ارزشمند را در خود سایت رعایت کرده باشیم. باتوجه به اینکه بازکردن این دو موضوع و توضیح دادن هر کدام از این موارد نیازمند یک مقاله مجزاست، پیشنهاد می‌کنیم در زمانی مناسب صفحه seo چیست در سایت وبسیما را مطالعه کنید.

لینک‌سازی به صفحات ارزشمند؛ کسب اعتبار از ریش‌سفیدها

اجازه دهید برای چند لحظه ذهن‌مان را از رپورتاژ آگهی دور کنیم. به نظر شما چطور می‌توان اعتبار یک متخصص را تشخیص داد؟ فرض کنیم بیماری با علائم نارسایی قلبی، به پزشک متخصص مراجعه می‌کند. پزشک متخصص پس از معاینه اولیه او را به پزشک دیگری که فوق تخصص جراحی قلب است، معرفی می‌کند. پزشک دوم که فوق تخصص بیماری‌های قلبی است، اعتبار خود را از پزشک اول دریافت کرده و باتوجه به توصیه پزشک اول است که بیمار به او مراجعه می‌کند.

حالا به موضوع رپورتاژ آگهی برگردیم؛ درست حدس زدید این اتفاق در رپورتاژها هم رخ می‌دهد.

به عنوان مثال یک سایت فعال در حوزه ارز دیجیتال(متخصص در یک حوزه خاص اقتصادی) با انتشار رپورتاژ در سایت های اقتصادی ( بخوانید همان پزشک متخصص) می‌تواند اعتبار زیادی کسب کند.

با این مثال ساده سعی کردیم تاثیر انتشار رپورتاژهای ارزشمند را بر رتبه‌بندی نتایج جستجو نشان دهیم؛ با انتشار رپورتاژهای کاربردی، بدون عصبانی‌کردن و ترس از جریمه گوگل می‌توانیم رشد سایت خودمان را تماشا کنیم. اما مگر گوگل عصبانی هم می‌شود؟

رپورتاژ آگهی؛ فرار از خشم و تنبیه گوگل

لینک‌سازی خارجی غیراصولی می‌تواند خیلی زود گوگل را عصبانی کرده و یک کسب‌وکار را برای همیشه از نتایج جستجو محو کند.

در کنار انتشار رپورتاژ آگهی، یکی دیگر از راه‌های تقویت سایت انتشار بک لینک است. خرید بک لینک، یک تکنیک کلاه سیاه با هدف فریب ربات‌ها برای بهبود رتبه سایت است. اما بک لینک چه تفاوتی با رپورتاژ آگهی موثر دارد؟

در رپورتاژ آگهی ما فقط به دنبال لینک‌ نیستم. ما قصد داریم در محتوایی جذاب و کاربردی مخاطبان را به سمت محصولات و خدمات خودمان سوق دهیم. در واقع رپورتاژ آگهی برای مخاطبان نوشته می‌شود و به مخاطبان احترام می‌گذارد. اما در بک لینک هدف ما فقط و فقط ربات‌های گوگل هستند. در این شیوه در سایت‌های معمولاً غیرمرتبط یک یا چند لینک به صفحات مهم سایت درج می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید با تاثیرات مخرب بک لینک و نحوه تشخیص آن آشنا شوید مقاله خرید بک لینک را مطالعه کنید. این مقاله می‌تواند کسب‌وکار شما را از خطر جریمه گوگل در امان نگه دارد.

یک‌بار نوشتن و یک عمر استفاده

رپورتاژ آگهی یک شیوه دائمی است. رپورتاژ آگهی معمولاً به صورت طولانی (در بسیاری از سایت‌ها به صورت همیشگی) باقی می‌مانند. از طرف دیگر اگر موضوع پرجستجویی انتخاب شود، رپورتاژ آگهی این شانس را دارد تا در نتایج جستجو هم قرار بگیرد. این دو مزیت باعث شده که نوشتن یک رپورتاژ آگهی موثر تامدت‌ها یک فرصت ایده‌آل را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد.

تأثیر رپورتاژ آگهی در روابط عمومی دیجیتال چیست؟

رپورتاژ آگهی، ابزاری قدرتمند و بستری سرشار از فرصت برای بهبود روابط عمومی دیجیتال به شمار می‌آید. زمانی که پرسونای مخاطبانمان را به‌خوبی می‌شناسیم و هدف از انتشار مقاله در فضای وب را می‌دانیم، فرصتی عالی برای تولید محتوا پیش روی ما قرار می‌گیرد.

در چنین شرایطی رپورتاژ آگهی به کمک ما می‌آید تا ویژگی‌های برند، نوع محصول یا خدمات و مزایای رقباتی خود را به مرزهایی فراتر از وب‌سایت خودمان ببریم.

رپورتاژ آگهی؛ هوشمندانه در فضای وب دیده شوید

البته تولید و انتشار رپورتاژ آگهی می‌تواند مانند یک تیغ دولبه عمل کند. کیفیت محتوای تولیدشده توسط ما در وبسایت‌های همسایه، معرف شخصیت برند ما خواهد بود.

بنابراین انتخاب موضوع پرجستجو، انتخاب سایت مناسب و نگارش محتوای درجه یک، در کنار یک‌دیگر ترکیبی شگفت‌انگیز برای کسب یک نتیجه موثر در سئو است. پیشنهاد می‌کنیم برای اجرای یک کمپین موثر از یک متخصص حرفه‌ای استفاده کنید.

آژانس خلاقیت وبسیما با طراحی صدها کمپین لینک‌سازی‌ خارجی و روابط عمومی در طی 10 سال گذشته برای برندهای بزرگ، کسب‌وکارها متوسط و کوچک یک انتخاب ایده‌آل برای مشاوره طراحی کمپین است. پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به صفحه مشاور سئو، با خدمات آژانس خلاقیت وبسیما در حوزه مشاوره سئو آشنا شوید.

وبسیما؛ مجری کمپین های رپورتاژ آگهی برندهای ایرانی

رپورتاژ آگهی؛ فرصتی که نباید از دست داد

در این مقاله ابتدا به سوال رپورتاژ آگهی چیست پاسخ دادیم و تاثیر آن بر سئو و روابط عمومی را بررسی کردیم.

رپورتاژ آگهی‌ها تریبون‌هایی با هزاران مخاطب هستند تا بتوانیم با مخاطبان خودمان ارتباط برقرار کنیم. زمانی که گفته‌های ما صادقانه، شفاف، اختصاصی و ارزشمند باشند، هم می‌توانیم در سئو امیدوار به بهبود جایگاه باشیم و هم از ظرفیت این تکنیک برای روابط عمومی استفاده کنیم.

زمانی که به سراغ تدوین یک استراتژی قدرتمند برای نگارش و انتشار محتوای رپورتاژ آگهی می‌رویم، ممکن است با سوالات مختلفی مواجه شویم.

  • به چه صفحاتی از سایتمان لینک بدهیم؟
  • چه انکرتکستی برای لینک‌های صفحاتمان انتخاب کنیم؟
  • بهترین سایت‌ها برای انتشار رپورتاژ کدام هستند؟
  • چه موضوعاتی را برای نگارش رپورتاژ آگهی انتخاب کنیم؟

آژانس خلاقیت وبسیما از نقطه آغاز، یعنی تدوین استراتژی کمپین‌های رپورتاژی و مشاوره‌های تخصصی سئو تا مرحله نگارش محتوای یونیک و باکیفیت همراه شما است تا در فضای وب بدرخشید. خدمات وبسیما منحصر به کمپین‌های رپورتاژ آگهی نیست، وبسیما یک زنجیره ارزش کامل را خلق می‌کند.

شما می‌توانید همین حالا با مراجعه به وبسایت وبسیما به نشانی Websima.com اولین گام برای شروع یک همکاری را بردارید. بی‌صبرانه منتظر ارتباط با شما هستیم.

مطالب مرتبط را بخوانید

2.3/5 – (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *