021-28425017

محتوای فروشگاه اینترنتی | راهی برای افزایش 100% فروش اینترنتی

تولید محتوای فروشگاه اینترنتی
آنچه در این صفحه می‌خوانید

اصول نوشتن محتوای فروشگاه اینترنتی

برای نوشتن محتوای فروشگاه اینترنتی چه باید کرد؟ چه مطالبی مناسب یک فروشگاه اینترنتی است؟ این‌ها سوالاتی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت و برای آن راه‌حل‌های عملی معرفی خواهیم کرد پس تا پایان همراه ما باشید.

فروشگاه‌های اینترنتی یکی از انواع وب سایت‌های پربازدید امروزی هستند که با گذر زمان علاوه بر کسب و کارهای اینترنتی پای کسب و کارهای سنتی نیز به آن‌ها باز شده است. فضای مجازی با فضای حقیقی تفاوت‌ها و شباهت‌هایی دارند که اگر این دو را در دو کف یک ترازو قرار دهیم وزن هردو باهم برابری خواهد کرد. این بدان معنی‌ است که هر اصولی را که در کسب و کارهای سنتی رعایت می‌کردیم تا مشتری تبدیل به خریدار شود، همان را نیز باید در فضای مجازی با سیمایی دیگر اجرایی کنیم.

تولید محتوای فروشگاه اینترنتی

یکی از این اصول نوشتن محتوای فروشگاه اینترنتی است. همانقدر که در خرید حضوری فن بیان ما در ترغیب مشتری به خرید تاثیرگذار است، به همان میزان نیز نوشته‌های ما در فروش غیرحضوری یا آنلاین تاثیرگذار خواهد بود با این تفاوت که در یک فروشگاه اینترنتی دیگر ما مقابل مخاطب قرار نداریم بلکه جانشین ما که همان مطالب ماست با مخاطب هم کلام خواهد شد. پس با نوشتن محتوای فروشگاهی به شکل اصولی که نحوه اجرای آن را در ادامه خواهید آموخت، جانشین خلفی برای خود انتخاب کنید.

انتخاب تصویر مناسب برای محتوا

حتما جمله معروف “عقل مردم به چشمشان است” را به یاد دارید؟ این جمله نمونه بارز تاثیرگذاری تصویر در یادسپاری یا تصمیم‌گیری‌های مخاطبین است. غیرممکن است شما تصویری دلنشین و جذاب از محصول یا خدمات خود به مخاطب ارائه دهید اما این تصویر تاثیری در او نداشته باشد. قدم اول برای فروش در یک فروشگاه اینترنتی، انتخاب تصویری مناسب است. استفاده از ابزارهای عکاسی با کیفیت و آشنایی با اصول عکاسی صنعتی می‌تواند کمک زیادی به تهیه و ادیت یک عکس فروشگاهی مناسب داشته باشد.

برای تولید محتوا باید وقت و حوصله داشته باشید تا کیفیت کارتان را بالا ببرید. انتخاب عکس‌های نامناسب با نور کم و رزولوشن پایین یا عکس‌های کپی شده از فروشگاه‌های دیگر دردی از شما دوا نمی‌کند. همت کنید و با دم‌دست‌ترین ابزارهای عکاسی و نورپردازی، عکسی با کیفیت از محصولاتتان تهیه کنید.

عنوان مناسب، شاه‌کلید ترغیب مخاطب

انتخاب عناوین مناسب و مرتبط با کالا یا خدمات در محتوای فروشگاه اینترنتی می‌تواند مخاطب را ترغیب به خرید کند. بعد از عکس، این عنوان است که پیش چشمان مخاطب خودنمایی می‌کند پس برای انتخاب آن باید اصولی را رعایت کنید. مثلا برای نگارش یک عنوان جذاب سه بخش را در نظر بگیرید:

ماهیت محصول: نوع محصول را مشخص خواهید کرد مثلا: پیراهن آستین کوتاه

برند محصول: برند سازنده محصول را مشخص کرده و به بخش قبلی اضافه می‌کنید. مثلا: پیراهن آستین کوتاه نایکی

ابعاد یا سایز: از ابعاد و سایز محصول خود صحبت می‌کنید. مثلا: پیراهن آستین کوتاه نایکی سایز XL

شرح مختصری از محصول فراموش نشود

اگر وقت مخاطب برایتان ارزشمند باشد قطعا هر تصمیمی می‌گیرید تا او سریعتر به محصولی که لازم دارد دسترسی پیدا کند. یکی از این تصمیمات، درج شرح مختصر اما پر اهمیتی از محصول بعد از عنوان محصول است. شرح محصول چند کلمه‌ای در خصوص اینکه محصول شما مناسب چه قشری از مخاطبین است(مثلا: خانم یا آقا) یا درچه شرایطی می‌توان از آن استفاده کرد(مثل: در کوه‌پیمایی یا در پیاده‌روی).

چنین مطالبی آگاهی ابتدایی را نسب به نوع و کاربرد محصول به مخاطب داده و در صورت نیاز وی با ادامه مسیر شگفت انگیز محتوای فروشگاهی با شما همراه خواهد شد.

ذکر صادقانه ویژگی‌های محصول

اگر کالای شما ویژگی‌های دارد که نیاز است تا مخاطب با آن آشنا شود همیشه صداقت را پیشه کنید. از بیان ویژگی‌های اشتباه یا احیانا ویژگی‌های اضافی که در محصول شما وجو ندارد به شدت اجتناب کنید. همیشه به یاد داشته باشید که یک فروشنده واقعی با تمرکز روی ویژگی‌های واقعی محصول آن را می‌فروشد نه با تکیه بر دروغ و بزرگنمایی.

دروغگویی در معرفی محصولات باعث سلب اعتبار شما میان مشتری و سرایت آن به دیگر مشتریان خواهد شد و در مدت کوتاهی فروشگاه شما همراه با آمال و آرزوهایتان به خرابه‌ای تبدیل می‌شود که بازسازی آن غیرممکن است .

نقد و بررسی عادلانه محصول را فراموش نکنید!

همیشه نباید در مورد مزایای محصولات خود صحبت کنید. مگر کالایی در دنیا هست که کاملا بی عیب و نقص باشد؟ قطعا نه! پس شماهم در این مورد زیاده روی نکنید و صادقانه از ویژگی‌های مثبت و منفی محصول خود حرف بزنید تا مخاطب هم با شما همراه شده و پی به صداقت شما ببرد.

البته این بدان معنی نیست که برای نشان دادن صداقت خود، توضیحات هر محصول را پر از ویژگی‌های منفی کنید. بلکه باید جنبه احتیاط را رعایت کنید و دقت کنید که متن شما بار منفی زیادی نداشته باشد تا با دستان خود مشتری را فراری دهید. اشاره به یک یا دو مورد از معایب استفاده نامناسب محصول و خرابی‌های پس از آن می‌تواند گزینه مناسبی برای بیان این ویژگی‌ باشد.

تولید محتوای فروشگاه اینترنتی

استفاده از ویدئو در محتوای فروشگاه اینترنتی

در توصیف محصول علاوه بر متن می‌توانید از ویدئوی تبلیغاتی یا معرفی محصول استفاده کنید. این ویدئو می‌تواند توسط خود شما یا توسط شخص یا شرکتی دیگر ساخته شود. این نوع ویدئوها به دلیل جذابیت‌های گرافیکی که دارند مخاطب را ترغیب به خریداری خواهند کرد. به طور مثال اگر فروشگاه شما عرضه کننده کالای فیزیکی است یک ایده خوب برای این بخش ویدئوهای آنباکسینگ (باز کردن از جعبه) محصولات است.

این کار می‌تواند توسط خود شما یا از طریق خریدارانتان انجام شود. می‌توانید از کاربران‌تان بخواهید در بخش نظرات عکس‌ها یا ویدئوهایی از آنباکسینگ محصول خریداری شده ارسال کنند.

 

در محتوای فروشگاهی از سایت‌های بزرگ الگو بگیرید

هرچقدر هم به اصول نوشتن محتوای فروشگاهی آشنایی داشته باشید بازهم نمی‌توانید بدون شناخت رقبایتان جا پای بزرگان این عرصه بگذارید. پس حتما در بازه‌های زمانی مشخصی به فروشگاه‌های اینترنتی پیشرو سر بزنید و از ایده‌های آن‌ الگو بگیرید. این نوع رقبا به دلیل شناخت ذائقه مخاطب می‌توانند ایده‌های مناسبی برای شما داشته باشند. از متن گرفته تا عکس و ویدئو.

محتوانویسی را جدی بگیرید

برای شما که می‎‌خواهید فروش اینترنتی موفقی داشته باشید تنها راه اصولی نوشتن مطلبی جذاب برای هر محصول است. همانطور که گفته شد منظور ما فقط متن نیست. بلکه شما براحتی می‌توانید با کمی ایده‌پردازی انواع مختلفی از مطالب تصویری، صوتی، اینفوگرافیک و … را طراحی کنید. مجموعه محتوانت به عنوان یکی از موفق‌ترین مجموعه‌ها در کشور میزبان شما در ثبت سفارش محتوا خواهد بود تا خلاقانه‌ترین مطالب ممکن را داشته باشید.

سوالات شما:

محتوای فروشگاهی چیست؟

مطالب مناسب برای درج در یک فروشگاه اینترنتی را محتوای فروشگاهی می‌نامیم. این مطالب می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد.

فرایند خلق مطالب برای فروشگاه چگونه است؟

بسته به تعداد محصولات ممکن است کوتاه مدت یا بلند مدت باشد.

هزینه نوشتن شرح محصول برای فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

این هزینه بستگی به متنی یا ویدئویی بودن دارد. برای استعلام لطفا از طریق تماس تلفنی یا چت آنلاین اقدام نمایید

 

مطالب مرتبط را بخوانید

5/5 – (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *