021-28425017

محتوای دستور پخت مواد غذایی | طرز تهیه دلمه مجلسی

آنچه در این صفحه می‌خوانید

صنعت مواد غذایی پولسازترین و محبوب‌ترین صنعت عصر حاضر است. بسیاری معتقدند که این اتفاق به واسطه تولید محتوای مواد غذایی است که روزانه در معرض دید میلیاردها انسان قرار می‌گیرد. یکی از این نوع محتواهای جذاب، رسپی یا دستور پخت غذاهای خوشمزه‌ای مثل دلمه برگ مو مجلسی است. اگر شما هم به تولید محتوا در زمینه دستور پخت مواد غذایی علاقه‌مند هستید حتما تا انتها با این نمونه محتوای خوردنی همراه ما باشید.

طرز تهیه دلمه برگ مو مجلسی، دلمه کلم ساده، دلمه بادمجان شکم پر

دلمه‌ها یکی از غذاهای پر طرف‌دار در دنیا به‌خصوص کشورهای آسیایی و ایران هستند که در طعم‌ها و مزه‌ها مختلف با بیشتر صیفی‌جات تهیه می‌شود. دلمه‌ها مزه‌های مختلفی دارند شما می‌توانید به‌صورت ملس یا ترش آن را تهیه کنید و یا می‌توانید از انواع چاشنی‌ها مختلف مانند سرکه یا شیره انگور یا شکر استفاده کنید تا به مزه دلخواه برسید. دلمه‌ها یک ایده ناب و خوشمزه برای مهمانی و سفره‌ها است و جلوه زیبایی دارد. شما می‌توانید مواد میانی دلمه را باب سلیقه خود تهیه کنید و از مواد گوشت یا مرغ استفاده کنید و یا حتی می‌توانید گوشت را حذف کنید و بدون گوشت آن‌ها را تهیه کنید. دلمه به معنی پر شده است و یک واژه ترکی است و به همین علت خیلی‌ها تاریخچه و اصالت این غذا را برای کشور ترکیه می‌دانند. اما امروز تصمیم گرفتیم سه نوع از محبوب‌ترین دلمه‌ها که عبارت است از دلمه برگ مو، دلمه کلم، دلمه بادمجان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

دلمه برگ مو

دلمه برگ مو بی شک یکی از محبوب‌ترین دلمه ها در ایران و ترکیه و سیار خوشمزه است. شما می‌توانید دلمه برگ مو را به شکل‌های مختلف بپچید و از چاشنی دلخواه استفاده کنید. برای داشتن یک دلمه خوشمزه بهتر است از برگ مو عسگری استفاده کنید تا پهن‌تر باشد و بتوانید به راحتی مواد را رول کنید و داخل قابلمه قرار دهید. اما برای مشاهده دستور دلمه برگ مو به سایت پارسی دی مراجعه کنید.

دلمه کلم

دلمه کلم یکی از دلمه‌های خوشمزه و پر طرف‌دار است که شما می‌توانید به‌راحتی آن را به‌صورت قالبی یا بقچه‌ای بپیچید. این دلمه بیشتر در شهر تبریز تهیه می‌شود و به‌عنوان یک غذای کامل ما ایرانی‌ها محسوب می‌شود؛ ولی شما می‌توانید برای مهمانی‌ها نیز تهیه کنید. مواد میانی این دلمه از برنج و گوشت تهیه شده است و با آلو خورشتی و آبلیمویش مزه‌دار می‌شود. اما برای مشاهده دستور تهیه دلمه کلم به سایت پارسی دی مراجعه کنید.

دلمه بادمجان

دلمه بادمجان نیز یکی از دلمه‌های بسیار محبوب و راحت است که می‌توانید از بادمجان دلمه‌ای برای تهیه این غذا استفاده کنید. این دلمه بیشتر به‌صورت شکم پر تهیه می‌شود و شما می‌توانید با فر و بدون فر آن را تهیه کنید. شما می‌توانید به‌دلخواه از گوشت چرخ‌کرده یا سینه مرغ چرخ شده در مواد میانی استفاده کنید. اما برای مشاهده دستور کامل دلمه بادمجان به سایت آلامتو مراجعه کنید.

مطالب مرتبط را بخوانید

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *