021-28425017

ساخت کتاب الکترونیک با فرمت PDF و EPUB

ساخت کتاب الکترونیک (ایبوک) به چه معنی است؟ ایبوک (E-book) یا همان کتاب الکترونیک، کتابی است حاوی محتوای متنی، تصویر و غیره که به صورت دیجیتالی برای استفاده در کامپیوتر، موبایل و تبلت با فرمت PDF یا EPUB کاربرد دارد. کاربران می‌توانند به شکل مستقیم این نوع کتاب را دانلود کرده و در کتابخوان، موبایل یا دسکتاپ مطالعه کنند. طراحی کتاب الکترونیک می‌تواند از جنبه‌های بازاریابی درآمد خوبی برای شما داشته باشد، به شرط اینکه با رعایت اصول نگارش زبان فارسی و جذابیت‌های بصری هماهنگ شده باشد. قبل از سفارش کتاب الکترونیک، باید توجه کنید که قیمت کتاب الکترونیک به عواملی مانند حجم کتاب، موضوع آن و تعداد صفحات قابل طراحی بستگی دارد و معمولاً بسیار کمتر از قیمت کتاب چاپی است.

ساخت کتاب الکترونیک

طراحی ایبوک شامل چه کارهایی است؟

طراحی کتاب الکترونیک در محتوانت شامل چند مرحله است. در این مراحل، ابتدا باید محتوای ایبوک نوشته شده و متناسب با آن، تصاویر گرافیکی مرتبط با آن دیزاین شود. پس از آن قالب و ظاهر ایبوک به سرانجام می‎‌رسد. این بخش با حساسیت زیادی انجام می‌شود تا ایبوک به راحتی قابل استفاده باشد. در مرحله گرافیک، تلاش می‌شود تا خوانایی متن در تمام دستگاه‌ها مثل موبایل و PC به حداکثر برسد و ظاهر کتاب برای مخاطب جذاب باشد. اگر قصد دارید تا ایبوک را در اپلیکیشن‌های کتابخوان مثل فیدیبو، طاقچه و کتابراه منتشر کنید، باید نسخه نهایی را با فرمت Epub سفارش دهید.

  • تعیین هدف ایبوک: قبل از هر چیز، هدف و نوع کتاب الکترونیک را مشخص می‌کنیم
  • انتخاب موضوع: بهترین موضوع برای کتاب الکترونیک را مشخص می‌کنیم
  • جمع آوری اطلاعات: جستجوی اینترنتی و بررسی منابع برای جمع آوری اطلاعات 
  • نگارش مطالب: به کمک نویسندگان، شروع به تولید محتوا می‌کنیم
  • المان‌های گرافیک: قالب گرافیکی مرتبط با موضوع کتاب را دیزاین می‌کنیم
  • بازخورد و انتشار: پس از تایید نهایی شما کتاب الکترونیک با فرمت Epub یا PDF ارسال می‌شود

سفارش ساخت کتاب الکترونیک

شما حاضرید وقت و هزینه خود را صرف ساخت ایبوک کنید اما نتیجه نگیرید؟! قطعا خیر. پس برای اینکه این اتفاق گریبان شما را نگیرد باید از یک تیم متخصص مثل محتوانت بخواهید تا به کمک تیمی از نویسندگان و طراحان گرافیک، یک ایبوک پر مخاطب برای شما بسازند. مراحل سفارش ایبوک بسیار کوتاه است. کافیست فرم زیر را پر کنید تا کارشناس مربوطه با بررسی درخواست شما، برآورد قیمت و زمان انجام کار را به شما اطلاع دهد. پس از آن می‌توانید به موفقیت کتاب الکترونیک خود کاملا امیدوار باشید و یک نمونه کتاب الکترونیک حرفه‌ای داشته باشید.

قیمت طراحی کتاب الکترونیک

قیمت تولید کتاب الکترونیک چقدر است؟

تولید کتاب الکترونیک بخشی از خدمات محتوانت است. طی سالیان گذشته با حضور  پر رنگ تلفن‌های همراه و تبلت ها، علاقه به مطالعه کتب الکترونیک بسیار افزایش پیدا کرده است . محتوانت به عنوان یکی از برترین برندها در بخش تولید محتوای وب و با تکیه بر تجربه تولید هزاران صفحه محتوای متنی ، در تلاش است تا با تولید کتاب الکترونیک بر مبنای اصول علمی و نگارشی ، قدم بلندی در جهت  گسترش فرهنگ مطالعه این نوع کتب بردارد.

اگر قصد انتشار کتاب الکترونیک دارید می‌توانید با پر کردن فرم آنلاین، از خدمات کتاب الکترونیک استفاده کنید. در ادامه جدول قیمت ایبوک را مشاهده می‌کنید:

قیمت ساخت ایبوک (Ebook)

جدول قیمت نگارش کامل یک کتاب الکترونیک (از 0 تا 100)

قیمت کتاب الکترونیک
تعداد کلماتنرخ محتوا / هر کلمهنرخ طراحی / هر صفحه
10.000 کلمه (معادل 30 صفحه)200 تک تومان130.000 تومان
10.000 کلمه (معادل 15 صفحه)200 تک تومان130.000 تومان
10.000 کلمه (معادل 20 صفحه)200 تک تومان130.000 تومان

 ساخت کتاب الکترونیک شامل دیزاین تم اصلی کتاب، دیزاین پنج تصویر اختصاصی برای هر ده هزار کلمه و دیزاین سه المان گرافیکی اختصاصی (مثل جدول و نمودار و اینفوگرافیک ساده و …) برای هر ده هزار کلمه 

برای استعلام قیمت تبدیل کتاب چاپی به کتاب الکترونیک (Ebook) پیام ارسال کنید.

 

آشنایی با کتاب الکترونیک

ایبوک نوعی کتاب الکترونیکی است که امروزه در بازاریابی محتوایی مورد توجه قرار گرفته و پتانسیل زیادی برای جذب مخاطب و مشتری دارد. در این مطلب قصد داریم ضمن آشنایی با ایبوک و اهمیت آن، نکاتی درباره چگونگی دیزاین و انتشار ایبوک بیان کنیم.

چرا کتاب الکترونیک اهمیت دارد؟

یکی از روش‌هایی امروزه که در بازاریابی محتوایی مورد توجه قرار گرفته، ایبوک است. این نوع محتوا بیشتر در وبلاگ یا سایت‌های خبری کاربرد دارد. با کمک ایبوک می‌توان بسیاری از مخاطبانی که قصد مطالعه دارند را به یک دنبال‌کننده وفادار تبدیل کرد.

بسیاری از افراد ممکن است زمان کافی برای مطالعه یک مطلب در سایت شما نداشته باشند؛ اما با قرار دادن یک نسخه ایبوک این امکان را برای مخاطب فراهم می‌کنید که آن را دانلود کرده و در زمان مناسب از آن استفاده کند.

همچنین دلایلی مثل پروموت شدن و انتقال آسان باعث می‌شود که نوشتن کتاب الکترونیک اهمیت زیادی داشته باشد. زمانی که کاربران محتوای کتاب الکترونیکی را بپسندند می‌توانند آن را برای اطرافیان خود ارسال کنند. همین امر در بازاریابی و برندینگ کسب و کار شما تاثیر زیادی خواهد داشت.

کتاب الکترونیک در دریافت سرنخ فروش یا لید نیز مفید است. با یک فرم می‌توانید اطلاعات تماس و ایمیل کاربران را دریافت کنید و در ازای آن یک فایل ایبوک آماده برای مخاطب ارسال کنید. در نهایت منبع ارزشمندی از اطلاعات تماس کاربران خواهید داشت که در زمینه‌هایی مثل ایمیل مارکتینگ از آن می‌توان استفاده کرد.

بهترین روش برای ساخت کتاب الکترونیک

کتاب الکترونیک می‌تواند درباره هر موضوع و کسب و کاری باشد. نوشتن کتاب الکترونیک کاری تخصصی است اما برای اطلاع شما، مراحل اجرای آن را با هم مرور می‌کنیم.

گام اول:‌ انتخاب موضوع مناسب

فراموش نکنید که هدف از کتاب الکترونیک، جذب مخاطب و در نهایت افزایش فروش کسب و کارتان است. بنابراین موضوعی که انتخاب می‌کنید باید بتواند کاربران را به این سمت هدایت کند. بنابراین نباید از موضوعاتی که تابه‌حال درباره آن‌ها کار کرده‌اید غافل شوید. بلکه باید به شکلی عمیق در حوزه موضوعاتی که تا به حال در آن فعالیت داشته‌اید، بپردازید. موضوعاتی که کاربران درباره آن سوال و دغدغه دارند می‌توانند برای این کار مناسب باشند.

یک مطلب ساده و کلی نمی‌تواند مخاطب را قانع کند تا اطلاعات تماس خود را در اختیار شما قرار دهد. حتی یک مطلب فوق تخصصی هم ممکن است جذابیتی نداشته باشد. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، کاربردی بودن محتوا است یعنی مطلب شما بتواند یک نیاز مخاطب را برطرف کند.

درکنار انتخاب موضوع، عنوان مناسب و جذاب اهمیت بسیاری دارد. انتخاب یک عنوان سوالی می‌تواند در ذهن مخاطب دغدغه ایجاد کند. استفاده از اعداد در کنار عنوان می‌تواند روش مناسبی برای جذب مخاطب باشد. به عنوان مثال جملاتی مانند “5 نکته کلیدی برای نوشتن محتوای ویروسی” باعث جلب توجه خواننده خواهد شد.

گام دوم: پرداختن به المان‌های گرافیکی

اولین چیزی که مخاطب مشاهده می‌کند کاور کتاب است؛ بنابراین اگر کاور مناسبی نداشته باشید حتی بهترین عنوان‌ هم دیده نخواهد شد. با استفاده از ترکیب‌بندی مناسب رنگ، فونت خوانا، نوع عکس و ارتباط آن با موضوع می‌توان کاورهای جذابی استفاده کرد.

در کتاب الکترونیک باید به بخش گرافیگ داخلی نیز به اندازه کاور توجه کنید. در صورتی که گرافیک به کار رفته، اضافی و خسته‌کننده باشد، خواننده عصبی شده و کتاب را نیمه‌کاره رها کند. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید چند نکته زیر را رعایت کنید.

  • برجسته‌کردن نکات مهم
  • استفاده از عکس، نمودار و نقل قول
  • استفاده از رنگ‌بندی مناسب
  • استفاده از المان‌های مختلف

گام سوم: فهرست‌بندی

بخش‌های مختلف کتاب را مشخص کرده و آن را فهرست بندی کنید. سعی کنید موضوعات را منظم و بدون پراکندگی در چند فصل مختلف ارائه دهید. منظور ما از فهرست‌بندی فقط ایجاد فهرست در صفحات اول کتاب نیست بلکه باید از عنوان‌ها و زیر‌عنوان‌ها به شکل درستی استفاده کنید. از آنجا که قرار نیست یک کتاب طولانی بنویسید، باید موضوعات کوتاه باشند و با استفاده درست از عنوان‌ها و فهرست‌بندی امکان دسترسی سریع به محتوای هر بخش را فراهم کنید.

گام چهارم: محتوای اصلی

در نوشتن ایبوک، مهم‌ترین بخش، محتوای اصلی شماست. برای نوشتن این محتوا نیازی نیست لحن کتابی و ثقیل داشته باشید؛ زیرا مخاطبان شما همان کاربرانی هستند که مطالب وب‌سایت شما را دنبال می‌کنند. بنابراین به شکلی ساده بنویسید و همانطور که اشاره کردیم با عنوان‌های جذاب آن را بخش‌بندی کنید. سعی کنید موضوع را پیچیده نکنید و خیلی سریع پاسخ دغدغه خواننده را بدهید.

گام پنجم: برند خود را فراموش نکنید

کتاب الکترونیکی این قابلیت را دارد که چندین بار مطالعه شده و بین کاربران به اشتراک گذاشته شود. بنابراین فرصت خوبی است تا بتوانید برند خود را معرفی کنید.

البته منظور ما این نیست که ایبوک شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد، بلکه سعی کنید طوری مطالب را بنویسید که کاربر احساس کند این ایبوک برای رفع نیاز او نوشته شده است. زمانی که این حس به کاربر القا شود بدون شک به دنبال برند، راه‌های تماس و دیگر اطلاعات کتاب می‌گردد.

به همین جهت به نکاتی اشاره می‌کنیم که در برندسازی می‌تواند موثر باشد:

  • قرار دادن لوگو در سر برگ و فوتر کتاب
  • قرار دادن اطلاعات برند و شبکه‌های اجتماعی در سر برگ
  • استفاده از رنگ‌ سازمانی
  • قرار دادن اسم و عکس نویسنده در ابتدای کتاب
  • قرار دادن یک المان برای فراخوان به عمل ( مثل کد تخفیف یا لینک‌های شبکه‌های اجتماعی)

گام ششم: استفاده مناسب از فراخوان عمل یا CTA

حال که مراحل اجرای یک کتاب الکترونیک به پایان رسید، باید راهکاری برای تبدیل مخاطبان به خریدار در نظر بگیرید. یکی از این روش‌ها استفاده از فراخوان به عمل یا Call To Action است که به اختصار CTA نامیده می‌شود. به عنوان مثال می‌توانید لینکی را قرار دهید تا کاربر از طریق آن به بخش‌های دیگری از سایت منتقل شود. همچنین می‌توانید برای محصولات و خدمات فروشی خود یک کد تخفیف قرار دهید تا افراد بیشتری را جذب کنید.

گام هفتم: جلوگیری از کپی‌برداری

متاسفانه ممکن است پس از زحمات زیادی که برای ایبوک کشیده‌اید، عده‌ای از آن کپی برداری کرده و کتاب خود را به نام خود معرفی کنند. برای جلوگیری از این کار می‌توانید از هدر و فوتر در کتاب خود استفاده کنید. هدر همان بخش بالایی و فوتر همان بخش پایینی ثابت در صفحات هستند.

به عنوان مثال می‌توانید در بخش هدر نام کسب و کار و عنوان کتاب را بنویسید اما در بخش فوتر آدرس وب‌سایت را قرار داده و حتی به آن لینک بدهید. بنابراین در ‌صورت اشتراک گذاری کتاب علاوه بر ایجاد راه ارتباطی جدید با مخاطبان، امکان دریافت بک‌لینک وجود خواهد داشت که در سئوی سایت شما تاثیرگذار خواهد بود.

برای انتشار ایبوک برنامه‌ای دارید؟

حال شاید برای برخی این سوال ایجاد شود که چگونه برای کتاب خود مخاطب جذب کنیم. در ادامه مطلب روش‌هایی را معرفی خواهیم کرد که از طریق آن می‌توانید به دیده‌شدن ایبوک خود کمک کنید.

  • در صفحه اصلی یا صفحات مختلف وب‌سایت، لینکی برای رسیدن به صفحه ایبوک، قرار دهید
  • خلاصه‌ای از کتاب را در وبلاگ خود نشر داده یا در مقاله‌ای جدا درباره موضوع و اهداف کتاب توضیح دهید و سپس راهکاری برای تهیه ایبوک پیش‌بینی کنید
  • کتاب الکترونیکی را از طریق ایمیل به آن دسته از مخاطبانی که ایمیل خود را در اختیار شما قرار داده‌اند، ارسال کنید
  • با پرداخت مبلغی به کسب و کارهای دیگر، از آن‌ها برای انتشار کتاب خود کمک بگیرید. تبلیغات اصولی می‌تواند به دیده شدن بیشتر هر محصولی کمک کند
  • درباره موضوع ایبوک مطلبی بنویسید سپس آن را به همراه لینک کتاب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. همچنین می‌توانید داخل خود ایبوک، دکمه‌هایی برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید

آیا قصد سفارش کتاب الکترونیک را دارید ؟

همانطور که اشاره شد فرایند اجرای ایبوک کاری تخصصی است. اگر هنوز در این کار مهارت کافی ندارید، کافی است به مجموعه محتوانت، به عنوان یک آکادمی محتوا اطمینان کنید تا در زمینه خدمات کتاب الکترونیک به شما مشاوره بدهیم. کارشناسان ما پس از مکالمه با شما و انجام مشاوره رایگان، نسبت به سفارش کتاب الکترونیک مورد نظرتان اقدام خواهند کرد. 

5/5 – (11 امتیاز)

پاسخ به سوالات شما

برای سفارش دادن کتاب الکترونیک، از فرم بالای صفحه استفاده کرده و اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید.  درخواست شما بررسی می شود و برآورد قیمت و زمان اجرا به ایمیل شما ارسال می‌شود.

ایبوک‌ها در فرمت‌های مختلف مثل PDF و EPUB در دسترس شما قرار می‌گیرند.

خیر، در کتاب الکترونیک از تصاویر گرافیکی با کیفیت بالا، جداول و نمودارهای مرتبط با متن کتاب برای ایجاد جذابیت استفاده می‌شود.

بله، با استفاده از نرم‌افزارهایی مانندPowerpoint ،InDesign یا Adobe Acrobat Pro می‌توان جزئیات ظاهری کتاب الکترونیک را تغییر داد.